خط تلفن 400 شرکت تبلیغاتی قطع شد

قایم مقام زیبا سازی شهرتهران:
خط تلفن 400 شرکت تبلیغاتی قطع شد


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

قایم مقام سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: تلفن 400 شرکت که تبلیغات خود را بر درب منازل نصب کرده بودند قطع شد.
تقی احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه شهروندان تهرانی از نصب برچسب های تبلیغاتی بر روی درب منازل و محل کار خود شکایت داشته اند اظهار داشت: با حمایت و پیگیری اعضای شورای شهر تهران قوانین خوبی برای برخورد با متخلفان تصویب شد و هم اکنون در حال اجرا است.
وی در ادامه افزود:مطابق این قوانین، اشخاص، اصناف و شرکت های حقیقی و حقوقی که تبلیغات خود را به صورت برچسب بر درب منازل و یا مکان های تجاری نصب می کنند از 4 تا 5 میلیون تومان جریمه و تلفن تبلیغاتی آنها قطع می شود.
احمدی اظهار داشت: هم اکنون تلفن 400 شرکت که تبلیغات خود را بر درب منازل نصب کرده بودند قطع شده است.
پایان پیام


توقف توزیع نان غنی شده در مدارس به دلیل کمبود بودجه دولت است

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
توقف توزیع نان غنی شده در مدارس به دلیل کمبود بودجه دولت است
وزیر آموزش و پرورش باید توانایی هدایت بزرگترین وزارتخانه کشور را داشته باشد


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع نان غنی شده در مدارس به دلیل نداشتن بودجه از طرف دولت در این خصوص متوقف شده است.
لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه گمانه زنی های زیادی در خصوص انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی بزرگترین وزارتخانه کشور شده است اظهار داشت: عده ای بر اساس نظرات شخصی و سیاسی خود اشخاصی را به عنوان وزیر به رسانه ها معرفی می کنند که تنها نظر شخصی آنها است.
وی در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش باید شخصی مدیر، مدبر، با تجربه، از متن جمعیت آموزش و پرورش و دارای سوابق درخشان کاری باشد تا بتواند سکان هدایت بزرگترین و مهمترین وزارتخانه کشور را بر عهده بگیرد.
افتخاری در خصوص وضعیت تغذیه در مدارس کشور گفت: توزیع رایگان شیر و همچنین نان غنی شده برای دانش آموزان بسیار با اهمیت است که متاسفانه با بی توجهی مسوولان و کمبود بودجه لازم آموزش پرورش در توزیع نان های غنی شده با مشکل روبرو شده است.
وی افزود: باید بودجه لازم برای توزیع نان غنی شده در مدارس توسط دولت تامین شود و اگر دولت بودجه لازم را نداشت به مجلس لایحه تامین بودجه ارائه کند که متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و هم اکنون توزیع نان غنی شده در مدارس به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.
پایان پیام

ادارات آب ، برق، گاز معابر مناسب سازی شده خیابان ولیعصر را تخریب می کنند

قائم مقام زیبا سازی شهرتهران:
ادارات آب ، برق، گاز معابر مناسب سازی شده خیابان ولیعصر را تخریب می کنند
ترسیم تصاویر شهدا بر پیکره شهر همیشگی است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

قائم مقام سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در صورتی که ادارات آب، برق و گاز اقدام به تخریب معابر نکنند خیابان ولیعصر برای تردد جانبازان و معلولان مناسب سازی شده است.
تقی احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه وظیفه سازمان زیباسازی شهرتهران بهبود وضعیت و زیباسازی کف، جداره، مبلمان و ظاهر شهر است اظهار داشت: زیباسازی شهر تنها رنگ آمیزی و ظاهر سازی شهر نیست و این کار هم غیر قانونی است و هم غیر اصولی است
وی افزود: قبل از هر گونه رنگ آمیزی و زیبا سازی در ابتدا باید زیر ساخت ها محکم و ارتقاء داده شود و بعد از آن اقدام به زیبا سازی شود.
وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه نقاشی و ترسیم چهره های شهدا و دفاع مقدس نیازمند مطالعه دقیق در خصوص انتخاب عکس، سوژه و مناسب بودن تصویر با محل ترسیم است که این مهم برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و پس از تایید به سازمان زیبا سازی برای اجرا سپرده می شود.
احمدی با بیان اینکه ترسیم و نقاشی شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هیچوقت به پایان نمی رسد و همیشگی است اظهار داشت: سازمان زیبا سازی تا امروز تعاملات خوبی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته است و امیدواریم تا پایان سال تصاویر جدید شهدای تصویب شده از طرف بنیاد شهید را در سطح شهر و محلات به تصویر بکشیم.
قائم مقام سازمان زیبا سازی شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون محورهای اصلی شهر را برای تردد معلولان و جانبازان مناسب سازی شده اما سازمان های آب، برق و گاز اقدامات انجام شده را با تخریب مجدد از بین برده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 پل مکانیزه به آسانسور مجهز شده است تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته خیابان ولیعصر برای تردد جانبازان و معلولان مناسب سازی شده ولی همچنان مشکل اصلی ادارات اب و برق و گاز است که هر زمان اراده کنند خیابان ها و پیاده روها را تخریب می کنند.
پایان پیام

معضل زباله های کهریزک حاصل بی توجهی شهرداری است

نماینده مردم تهران:
معضل زباله های کهریزک حاصل بی توجهی شهرداری است
زباله های کهریزک می تواند به طلا تبدیل شود


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بی تدبیری مدیران شهرداری در استفاده به موقع از تکنولوژی روز دنیا و عدم تفکیک زباله از مبدا موجب معضلی به نام زباله های کهریزک شده است.
لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان اینکه بیش از 6 سال است شخصا درگیر بحث زباله های کهریزک هستم اظهار داشت: در این سالها از نزدیک شاهد مشکلات اهالی کهریزک بوده ام که چگونه با بوی بد زباله ها و حشرات و حیوانات موذی زندگی می کنند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه عدم تفکیک زباله از مبدا، استفاده بهینه از زباله های خانگی و صنعتی، استفاده نکردن از دستگاه های زباله سوز و کامپوست در این سال ها و همچنین بی تدبیری مدیران شهرداری تهران باعث شده است تا امروز با معضلی به نام زباله های کهریزک روبرو شویم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکان یابی برای دفن زباله های تهران در حال انجام است اظهار داشت: چرا ما نباید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا گنجینه و طلای کثیفی که هم اکنون در منطقه کهریزک دپو شده است را مورد استفاده قرار دهیم؟ همان زباله هایی که آنها را به عنوان معضل می شناسیم حاوی هزاران تن گاز متان و انرژی است که بسیاری از کشورها از آن به خوبی استفاده کرده اند.
وی در ادامه افزود: تفکیکی زباله از مبدا و آموزش و نهادینه کردن فرهنگ تولید زباله میان شهروندان تهرانی می تواند آینده زباله های تهران را بهبود داده و این مشکل را به یک کسب درآمد و اشتغال مبدل کند.
لاله افتخاری در ادامه افزود: امیدواریم در سال اصلاح الگوی مصرف شهروندان تهرانی نهایت استفاده از موادغذایی، پوشاک، مواد خشک و... را داشته باشند تا نسل های آینده سرمایه خود را صرف زباله های تولید شده ما نکنند.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: بر خلاف نظر بسیاری از رسانه ها و کارشناسان هنوز شیرابه های زباله های کهریزک وارد آب های زیرزمینی تهران نشده است.
پایان پیام



ایثارگران در خط مقدم جنگ علمی و پژوهشی هستند

 عضو مجلس مشورتی ایثارگران: ایثارگران در خط مقدم جنگ علمی و پژوهشی هستند

عضو مجلس مشورتی ایثارگران:
ایثارگران در خط مقدم جنگ علمی و پژوهشی هستند


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

عضو مجلس مشورتی ایثارگران گفت: امروز ایران در جنگی شرکت کرده است که باید اسلام و ایران را در سطح جهان از نظر علمی و پژوهشی در مرتبه اول نگاه دارد و در این عرصه ایثارگران در خط مقدم جنگ علمی و پژوهشی هستند.
محمد صادق شریعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه ایثارگران در زمان جنگ تحصیلات خود را برای دفاع از کشور رها کرده و جبهه های حق علیه باطل آمدند اظهار داشت: بعد از دوران جنگ بسیاری از ایثارگران به دلیل مشکلات روحی و روانی و همچنین شرایط سخت جانبازی قادر به ادامه تحصیل نبودند و گروهی نیز تحصیلات خود را تا مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارتقاء دادند که همین امر موجب شد تا گرد هم جمع شوند و در قالب مجلس مشورتی ایثارگران برای جامعه هدف تصمیم گیری کنند.
وی با اشاره به اینکه جنگ امروز میان کشورها جنگ پژوهشی است اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس، جنگ تحمیلی اقلیمی برای دفاع از خاک و ناموس و وطن بود ولی امروز برای اینکه اسلام و ایران اول شود می جنگیم و این جنگ، رقابت علمی و پژوهشی است که هنوز هم ایثارگران در خط مقدم آن قرار دارند.
عضو کانون مخترعان و مبتکران ایران گفت: در اینکه در 20 سال گذشته خلا های بسیاری در امر رسیدگی به ایثارگران وجود داشته است شکی نیست ولی وقت آن رسیده از تمامی توان، تخصص ها و تجربیات ایثارگران برای جبران اشتباهات گذشته برای بهتر زیستن خانواده بزرگ ایثارگران استفاده شود.
شریعتی با اشاره به اینکه در دهه 60 و 70 جانبازان شیمیایی برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند اظهار داشت: به عنوان مثال در گذشته جانبازان شیمیایی همراه با همسر یا یکی از بستگانشان برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند در حالی که بهتر بود همراه این جانبازان یک پزشک متخصص در قالب بستگان مصدوم اعزام می شد تا روند درمان جانبازان شیمیایی را در مراکز درمانی خارج از کشور فرا بگیرد.
عضو کمیسیون پژوهش مجلس ایثارگران گفت: یکی از دلایلی که اکثر طرح ها و پیشنهادها در خصوص ایثارگران هیچ وقت اجرا یا به انتها نمی رسد این است که همیشه در تحقیقات و پژوهشها سستی شده و به صورت کامل انجام نمی شود.
وی در ادامه افزود: نظرات کارشناسی در خصوص یک طرح یا یک لایحه یک امر تشریفاتی و تعارف است و اظهار نظر قطعی را گروه پژوهشگر می تواند بیان کند.
شریعتی اظهار داشت: حداقل خاصیت این مجلس آن است که همانند دوران اول انقلاب عده ای خدمتگذار و خالص بدون هیچگونه چشم داشتی تنها برای رضای خدا و نگاه ویژه به جامعه ایثارگری گرد هم جمع شده اند و اعضای این مجلس خود رنج کشیده و درد آشنای معنای کلمه ایثار هستند.
پایان پیام


مشروعیت مجلس مشورتی ایثارگران مهمترین دغدغه نمایندگان است

 رییس مجلس مشورتی ایثارگران:مشروعیت مجلس مشورتی ایثارگران مهمترین دغدغه نمایندگان است/اعضای مجلس مشورتی ایثارگران درخواست دیدار با رهبری را دارند/

رییس مجلس مشورتی ایثارگران:
مشروعیت مجلس مشورتی ایثارگران مهمترین دغدغه نمایندگان است
اعضای مجلس مشورتی ایثارگران درخواست دیدار با رهبری را دارند


خبرنگار : سيد هادي كسايي زاده

رییس مجلس مشورتی ایثارگران گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس مشورتی ایثارگران مشروعیت دادن به این مجلس است.
جلال رحیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه مجلس مشورتی ایثارگران پس از گذشت 3 سال از انقلاب اسلامی و احساس و لمس خلا ها و رنج های موجود در جامعه هدف ایثارگری، پایه گذاری شده است اظهار داشت: این مجلس به برکت خون شهدا و ایثارگران یکی از مقدس ترین نهادهای کشورمان است که با حضور والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تشکیل شده است تا بتوانند کج اندیشی های احتمالی بعضی از مدیران را تذکر داده و با وحدت کلمه در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن حفظ استقلال خود در راستای اهداف انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و تجلیل از ایثارگران گام بردارد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین برنامه هایی که هم اکنون تمامی اعضای مجلس بر آن اتفاق نظر دارند بحث مشروعیت دادن به مجلس مشورتی ایثارگران است تا از این طریق دولت بتواند با تایید مجلس مصوبات این مجلس را اجرایی کند.
رحیمی با اشاره به اینکه هم اکنون اساسنامه و آیین نامه داخلی مجلس ایثارگران تدوین، نهایی و به تصویب رسیده است اظهار داشت: کمیسیون های بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، حقوقی و قضایی، اقتصادی، پژوهش و تحقیقات، اجتماعی و موارد خاص به عنوان 7 کمیسیون اصلی این مجلس بر اساس نوع مسوولیتشان هر یک مشکلات جامعه ایثارگری را در حوزه کاری خود مورد بررسی قرارداده و در هر جلسه گزارش های خود را به صحن علنی مجلس اعلام می کنند.
رییس مجلس مشورتی ایثارگران اظهار داشت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایندگان مجلس به دلیل اشتیاق اعضای مجلس مشورتی ایثارگران در خصوص ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی این ملاقات به زودی محقق شده و این می تواند آغازی برای فعالیت بیشتر مجلس مشورتی ایثارگران کشور باشد.
وی گفت: از تعداد 235 عضو این مجلس در این جلسه یکی از نمایندگان که مادر شهید بودند به دلیل کهولت سن از نمایندگی خود در مجلس انصراف دادند.
پایان پیام

گزارش سلامت برنج های وارداتی دستکاری شده است

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی : گزارش سلامت برنج های وارداتی دستکاری شده است/اعضای کمیسیون کشاورزی به گزارش سازمان استاندارد اعتراض دارند/

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی :
گزارش سلامت برنج های وارداتی دستکاری شده است
اعضای کمیسیون کشاورزی به گزارش سازمان استاندارد اعتراض دارند


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از غیر واقعی بودن گزارش سازمان استاندارد و وزارت بهداشت مبنی بر سالم بودن برنج های وارداتی خبرداد.
جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس به صورت جداگانه توسط کارشناسان وزارت کشاورزی تعداد 25 نوع از برنجهای وارداتی را مورد آزمایش قرار داده است اظهار داشت: از این تعداد بیش از نیمی از برنج ها غیراستاندارد و برخی از انها حاوی ارسنیک بوده اند.
وی در ادامه افزود: بسیاری از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گزارش سازمان استاندارد مبنی بر سالم بودن تمامی برنج های وارداتی را قبول نداشته و اعتراض خود را کتبا اعلام کرده اند.
محمودزاده اظهار داشت: به پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس کارگروهی با همکاری سازمان استاندارد و کارشناسان مورد تایید کمیسیون تشکیل شده تا روند ازمایشات بر روی برنج های وارداتی دوباره از سر گرفته شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش منتشر شده از سوی سازمان استاندارد و وزارت بهداشت دستکاری شده است اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که دستانی در کارند تا واقعیت را در خصوص آلودگی برنج های وارداتی پنهان کنند.
پایان پیام/


حساسیت ایجاد امنیت برای شهروندان غیر مسلمان بیشتر از دیگران است

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ:
حساسیت ایجاد امنیت برای شهروندان غیر مسلمان بیشتر از دیگران است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حساسیت در خصوص ایجاد امنیت برای شهروندان غیر مسلمان بیشتر از دیگران است گفت: با توجه به اینکه هیچگونه فرقی میان شهروندان مسلمان و غیر مسلمان نیست نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت مراسم های شهروندان غیر مسلمان را نیز بر عهده دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سردار عزت الله رجب زاده در همایش تعامل اقلیتهای مذهبی با نیروی انتظامی با بیان اینکه به هیچ عنوان موضوع اقلیت و اکثریت در کشور مطرح نیست اظهار داشت: اقلیت های مذهبی به هیچ عنوان از سایر آحاد مردم ایران جدا نبوده و مدرک اثبات آن شهدا و جانبازانی از جامعه اقلیتهای مذهبی است که در راه دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کرده اند.
وی در ادامه افزود: اینجانب در مدت زمان یک سالی که وظیفه خدمتگذاری به شهروندان تهرانی را در حوزه امنیت و انظباط شهر بر عهده دارم مطلب خاص یا گله مندی از طرف اقوام غیر مسلمان به بنده گزارش نشده است که این نشان از تعامل میان نیروی انتظامی تهران بزرگ و انجمن های اقلیتهای مذهبی است .
سردار رجب زاده با بیان اینکه حساسیت در خصوص ایجاد امنیت برای شهروندان غیر مسلمان بیشتر از دیگران است افزود: تمام توان خود را در چهارچوب قانون برای ایجاد امنیت در مناسبت ها و مراسم های ملی و مذهبی اقلیتهای مذهبی پایتخت به کار می بریم.
وی تصریح کرد: بهتر است برگزاری این جلسات در طول سال چند بار انجام شود تا مشکلات کوچک و بزرگ سریعتر رفع گردد.
در ادامه این نشست تقوی مدیرکل اقلیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سنگ بنای نشست های مشترک اقلیتهای مذهبی تهران با فرماندهی نیروی انتظامی از زمان فرماندهی سردار طلایی نهاده شد اظهار داشت: بعد از ایشان سردار رادان و امروز حضرتعالی به خوبی توانسته اید این خدمت را ادامه داده و تاکنون هیچگونه کم کاری از طرف نیروی انتظامی مشاهده نشده است.
وی در ادامه افزود: انجمن های ارامنه، عاشوریان، کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان همیشه در تطابق اعیاد و مناسبتهای خود با روزهای خاص مسلمانان اعم از شبهای قدر، عاشورا و مناسبتهای مذهبی پیش قدم بوده و همراه با سایر ایرانیان در این مراسم ها شرکت کرده اند.
تقوی با بیان اینکه فرماندهان نیروی انتظامی به صورت شبانه روز در خدمت اقلیتهای مذهبی بوده است اظهار داشت: به عنوان مثال چندی پیش فردی شیطان پرست با کشیدن اشکالی بر روی دیوار کلیسا در میدان ونک به این مکان عبادی مقدس توهین کرده بود که طی نامه ای به نیروی انتظامی فرد مذکور سریعا دستگیر شد.
به گزارش حیات، در ادامه این نشست روسا و روحانیون انجمنهای اقلیتهای مذهبی با اهدای هدیه ای به رسم یاد بود همراه با سردار رجب زاده عکس یادگاری گرفتند.
پایان پیام



هیچ نهادی غیر از بهزیستی حق نگهداری دختران و زنان فراری را ندارد

 کارشناس آسیبهای اجتماعی بهزیستی:هیچ نهادی غیر از بهزیستی حق نگهداری دختران و زنان فراری را ندارد/شهرداری تنها وظیفه جمع آوری زنان و دختران متکدی را دارد /

کارشناس آسیبهای اجتماعی بهزیستی:
هیچ نهادی غیر از بهزیستی حق نگهداری دختران و زنان فراری را ندارد
شهرداری تنها وظیفه جمع آوری زنان و دختران متکدی را دارد


تهران-حیات

کارشناس آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: تنها مرجع رسیدگی و نگهداری از دختران و زنان فراری سازمان بهزیستی است.
نازآفرین معروفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه هیچ نهادی غیر از سازمان بهزیستی حق نگهداری از زنان و دختران فراری را ندارد اظهار داشت: مراکز نگهداری از زنان و کودکان که توسط نهادهایی اعم از شهرداری یا کمیته امداد ایجاد می شود مستلزم اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کشور است و  در غیر اینصورت غیرقانونی و توسط مراجع قضایی با آنها برخورد می شود.
وی در ادامه افزود: شهرداری تهران اجازه نگهداری از دختران و زنان را نداشته و مردم در صورت مشاهده باید به مراکز بهزیستی اطلاع دهند .
معروفی با اشاره به اینکه دختران فراری در تهران توسط شهرداری، ناجا و بهزیستی جمع آوری و به مراکز مداخله بحران فرستاده می شوند افزود: دختران و زنان فراری به مدت 21 روز در مراکز مداخله بحران تحت مشاوره، مددکاری و روانشناسی قرار می گیرند و پس از پالایش، دختران فراری شهرستانی به ادارات بهزیستی شهرستان خود و دخترانی که دارای خانواده باشند به خانواده شان تحویل داده می شوند.
کارشناس آسیب های اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: متاسفانه هنوز بخش خصوصی برای اخذ مجوز سطح 3 به سازمان بهزیستی مراجعه نکرده است لذا تنها نهاد نگهداری دختران و زنان فراری در تهران بهزیستی است .
معروفی در خصوص دختران و زنان متکدی در تهران گفت: تکدی گری یک جرم است و متولی جمع اوری متکدیان شهرداری تهران است که آنها را پس از جمع اوری به مرکز بازتوانی متکدیان در اسلامشهر که زیر نظر نماینده قوه قضائیه اداره می شود منتقل می کنند.
پایان پیام

بیش از 50 درصد واحدهای صنفی تهران فاقد پروانه کسب هستند

 رییس پلیس امنیت عمومی : بیش از 50 درصد واحدهای صنفی تهران فاقد پروانه کسب هستند

رییس پلیس امنیت عمومی :
بیش از 50 درصد واحدهای صنفی تهران فاقد پروانه کسب هستند


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

رییس پلیس امنیت عمومی فاتب گفت: از تعداد 556 هزار واحد صنفی بیش از 290 هزار واحد بدون مجوز و پروانه کسب فعالیت می کنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عصر امروز محمدرضا علیپور در همایش تعامل اصناف با نیروی انتظامی با بیان اینکه هم اکنون حدود 556 هزار واحد صنفی در سطح تهران فعالیت می کنند اظهار داشت: از این تعداد بیش از 290 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب است.
وی افزود: متاسفانه بیش از 50 درصد واحدهای صنفی تهران فاقد پروانه کسب بوده و با فرارمالیاتی و عدم پرداخت عوارض از امکانات دولتی جهت کسب درآمد خود فعالیت می کنند و این کار ظلم به کسبه و اصناف قانونمند تهرانی است.
سردار علیپور در ادامه از شورای اصناف و اتحادیه های صنوف تهران خواست تا با تعامل بهتر و نزدیکتر با اداره اماکن نیروی انتظامی تهران و برگزاری نشست های تخصصی این معضل را هر چه سریعتر رفع نموده و با ساماندهی صنوف در آینده ای نزدیک شاهد هیچگونه صنف غیر قانونی در سطح شهر نباشیم.
رییس پلیس امنیت عمومی فاتب در خصوص طرح های در حال اجرا در سطح تهران اظهار داشت: طرح برخورد با عینک فروشانی که از عینکهای تقلبی و قاچاق جهت عرضه به مردم استفاده می کنند هم اکنون در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: همچنین شناسایی عکاسی ها و لابراتوآرهای عکاسی غیر قانونی از جمله طرح های مهم اجرایی نیروی انتظامی تهران است که اجرای این طرح مانع سوء استفاده های اخلاقی و انتشار عکسهای خانوادگی و مجالس عروسی در سطح جامعه می شود.
سردار علیپور ضمن تشکر از همکاری و تعامل تنگاتنگ اصناف و شورای اصناف از تمامی روسای صنوف خواست تا در طرح های نیروی انتظامی و اداره اماکن همکاریهای خود را همانند سابق ادامه دهند.
پایان پیام

تمامی فروشگاه ها باید در معرض دید مامورین اماکن باشد

معاون اماکن نیروی انتظامی تهران:
تمامی فروشگاه ها باید در معرض دید مامورین اماکن باشد
بیشترین تخلفات صنفی تهران عدم رعایت شئونات اسلامی است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

معاون اماکن نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: تمامی فروشگاه ها موظفند بر اساس قانون در معرض دید عموم و مامورین فعالیت کنند.
محمود قدسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه هیچگونه منعی برای فروش کروات در فروشگاه های تهران وجود ندارد اظهار داشت: دستورالعمل عدم نمایش کروات در پشت ویترین فروشگاه ها از سالهای قبل بوده است که با توجه به اوج رسیدن تخلفات فروشگاه های عرضه لباس های دامادی و مردانه در فروش کروات این دستورالعمل با شدت بیشتری اجرایی می شود.
وی در ادامه از برخورد با فروشندگان مرد برای عرضه لباس های زنانه خبرداد و افزود: بر اساس قانون عرضه تمامی البسه زنانه باید توسط فروشندگان خانم انجام شود در غیر این صورت طی صورتجلسه ای از صاحب فروشگاه تعهد و در صورت تکرار با اعلام اتحادیه صنفی فروشگاه پلمپ و شخص خاطی به مراجع قضایی معرفی می شود.
سرهنگ قدسی بیشترین تخلفات صنفی استان تهران را عدم رعایت شئونات اسلامی عنوان کرد و افزود: ظاهر غیر اسلامی، فروش نوار و سی دی های غیرمجاز، استفاده از آرایش نامناسب، استفاده از موسیقی غیر مجاز در واحدهای صنفی بیشترین مورد تخلفات واحدهای صنفی تهران را تشکیل می دهند.
وی در ادامه افزود: هم اکنون اداره اماکن تهران بزرگ تعامل خوبی با اتحادیه های صنفی تهران دارد و بر اساس گزارش های ارسالی اتحادیه ها و همچنین گزارش های مردمی تخلفات صنفی رسیدگی می شود.
معاونت اماکن نیروی انتظامی با بیان اینکه باید تمامی فروشگاه های استان تهران در معرض دید مامورین اماکن باشد اظهار داشت: نصب هرگونه پرده، برچسب و کاغذ با هدف جلوگیری از دید عموم و مامورین در فروشگاه ها ممنوع است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی حیات مبنی بر فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز در سطح استان تهران گفت: بر اساس ماده 27 و 28 نظام امور صنفی کشور متولی نظارت بر واحدهای صنفی اتحادیه ها هستند و در صورت گزارش اتحادیه های صنفی اماکن می تواند برای جلوگیری از فعالیت واحد صنفی اقدام کنند
پایان پیام

حوزه مدیریت شهری و زیست محیطی به تشکل های اجتماعی نیاز دارد

رییس تشکل های غیردولتی شهرداری تهران:
حوزه مدیریت شهری و زیست محیطی به تشکل های اجتماعی نیاز دارد
زنان فعالترین تشکل های غیردولتی شهرداری را تشکیل داده اند


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

رییس تشکل های غیردولتی شهرداری تهران گفت: در زمینه های مدیریت شهری – زیست محیطی، ترافیک بازیافت و آموزش شهروندی به تشکل های اجتماعی نیازمندیم.
ابویی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان اینکه تاکنون بیش از 450 تشکل غیردولتی در شهرداری تهران ثبت شده است اظهار داشت: این تشکل ها در حوزه های زنان فناوری اطلاعات، علمی، اجتماعی، زیست محیطی، جوانان و ... در گروه های 5 و 7 نفره تشکیل شده و فعالیت می کنند.
وی در ادامه افزود: این تشکل ها بعد از تاسیس از حمایت های شهرداری تهران اعم از آموزش های تخصصی برای توانمندسازی اعضاء و اهداف هر تشکل استفاده کرده و با تمرکز در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ به فعالیت خود براساس اهداف اساسنامه تعیین شده ادامه می دهند.
ابویی در ادامه قوی ترین تشکل های غیردولتی تهران را تشکل های زنان و بانوان عنوان کرد و افزود: به حق می توان گفت که بانوان تهرانی در استقبال از این طرح نسبت به آقایان پیشی گرفته وفعالیت چشمگیری داشته اند.
وی با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ شهرنشینی اظهار داشت: این سازمان به کمک و مساعدت تشکل های تخصصی و اجتماعی برای مدیریت شهری، رفتارهای شهروندی، ترافیک، بازیافت و زیست محیطی نیاز دارد.
پایان پیام

نیروی انتظامی در طرح فتنه صبورانه اقدام کرد

 استاندار تهران: نیروی انتظامی در طرح فتنه صبورانه اقدام کرد/کارنامه درخشان نیروی انتظامی گویای تغییر در نگرش مدیریت ناجا است/

استاندار تهران:
نیروی انتظامی در طرح فتنه صبورانه اقدام کرد
کارنامه درخشان نیروی انتظامی گویای تغییر در نگرش مدیریت ناجا است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

استاندارتهران گفت : کارنامه نیروی انتظامی در جریان بعد از انتخابات روشن است و هیچ ایرادی نمی تواند خدشه‌ای بر آن وارد کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مرتضی تمدن درمراسم افتتاح نمایشگاه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که درفرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد با بیان اینکه روح تدین و فداکاری نیروهای انتظامی سرمایه بزرگی برای کشور است اظهار داشت: کرامت انسانی و شخصیت دادن و حفظ جایگاه مردم در نیروی انتظامی را اکنون بیشتر از گذشته می‌بینیم.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در جریان فتنه های بعد از انتخابات با همه وجود برای دفاع از انقلاب، نظام در صحنه حاضر شد گفت: بنده خودم در این حوادث از نزدیک شاهد بودم که برخی افراد در این حوادث به سمت نیروهای انتظامی اشیایی از جمله سنگ و موزائیک پرتاب می کردند در حالی که افراد نیروی انتظامی صبورانه با آنها برخورد می کردند.
وی در ادامه افزود: اگر صبر و متانت نیروی انتظامی در این حوادث نبود شاید اتفاقات دیگری رخ می‌داد.
استاندار تهران در ادامه افزود: کارنامه نیروی انتظامی در سالهای بعد از انقلاب خود گویای تغییر و نگرش جدید و صلابت و از خود گذشتگی است که آنها تمام توان خود را برای انجام این وظیفه الهی به کار گرفته اند.
تمدن با بیان اینکه روز به روز این نیرو در حال ارتقا است اظهار داشت: نیروی انتظامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از جرم، راهنمایی و رانندگی، حفاظت از مرزها، رسیدگی به جرایم، ایجاد فضای امنیت اجتماعی، طرحهای انضباط اجتماعی موفق بوده و در این راه کار و تلاش و خدمت در این نیرو موج می‌زند.
در ادامه این مراسم سرکلانتر انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه شهرستان ری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد اظهار داشت: نیروی انتظامی در این شهرستان با دارا بودن 20 رده، دارای دو رده نظارتی و پنج رده پلیس راهور، پلیس گشت و مواد مخدر در تمامی مناطق شهرستان ری حضور دارد.
نعمت الله طباطبایی گفت: اهداف ناجا در هفته نیروی انتظامی این بود که در مناطقی که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند نمایشگاه‌هایی را برگزار کند تا مردمی که ساکن آن مناطق هستند، بتوانند از افراد نخبه این نمایشگاه‌ها که آماده ارائه مشاوره به مردم هستند، استفاده کنند.
مجتبی عبدالهی شهردار منطقه 20 در ادامه این مراسم با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی گفت: این منطقه بیش از 60 شهید نیروی انتظامی را در راه امنیت اجتماع فدا کرده است.
وی گفت: ما در این شهرستان شاهد این هستیم که در سال‌های اخیر وضعیت نیروی انتظامی در شیب مناسبی رو به جلو پیشرفت داشته است و این پیشرفت از زمان محمدباقر قالیباف که در این جمع حضور داشتند، آغاز شد و با تلاش برادران نیروی انتظامی امروز شاهد این پیشرفت‌ها هستیم.
شهر دار منطقه 20 گفت: شهرستان ری با تعاملات خوبی که با نیروی انتظامی دارند در بحث‌های مختلف اعم از ناهنجاری‌های اجتماعی روند روبه جلویی را داشته‌ و ثمره آن را هم شهروندان نظاره‌گر بوده‌اند.
پایان پیام


طرح ملی تاثیر ورزش بر جانبازان شیمیایی در مرحله بررسی قرار گرفت

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهاردانگه:
طرح ملی تاثیر ورزش بر جانبازان شیمیایی در مرحله بررسی قرار گرفت


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران چهاردانگه گفت: طرح ملی تاثیر ورزش بر جانبازان شیمیایی به صورت پایلوت با حضور 150 جانباز پس از مدت 6 ماه در منطقه چهاردانگه به اتمام رسید و هم اکنون در حال مطالعه و بررسی است.
سید محمدرضا صالحی در حاشیه اولین کنگره بزرگداشت شهدای منطقه 18 تهران در گفتگو با حیات با بیان اینکه منطقه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران چهاردانگه شامل مناطق 17، 18 و 19 تهران می شود اظهار داشت: این 3 منطقه بیش از 1480 شهید و 900 جانباز و آزاده را در خود جای داده است.
وی در ادامه افزود: تفکر برگزاری کنگره شهدای منطقه 18 تهران در جلسات مشترک بنیاد شهید و شهرداری منطقه 18 شکل گرفت که با حمایتهای شهردار منطقه و دفتر امور ایثارگران شهرداری تهران اولین گنگره بزرگداشت شهدای منطقه 18 تهران با حضور بیش از هزاران نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران این منطقه در مجموعه ورزشی شهدای اسلامی یافت آباد برگزار شد.
رییس بنیاد شهید منطقه چهاردانگه با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایثارگران و جانبازان مناطق 17، 18 و 19 تهران اظهار داشت: دیدار های هفتگی از خانواده های شهدا و ایثارگران، اجرای طرح پایش سلامت و برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی و بازدی از مناطق جنگی و انجام فعالیتهای فرهنگی از مهمترین اقداماتی است که در طول سال مرتب انجام می شود ولی یکی از اقداماتی که صورت گرفته قراردارد با 7 داروخانه منطقه است تا جانبازان و والدین شهدا بتوانند به راحتی داروهای مورد نیاز خود را در نزدیک ترین داروخانه محل سکونت خود تهیه کنند.
صالحی در ادامه از به پایان رسیدن طرح ملی تاثیر ورزش بر جانبازان شیمیایی خبرداد و افزود: این طرح به مدت 6 ماه به صورت پایلوت در منطقه چهاردانگه زیر نظر اساتید دانشگاه و مربیان ورزش اجرا شد که نتیجه آن می تواند در روند ادامه زندگی جانبازان شیمیایی تاثیر گذار باشد.
وی در ادامه افزود: در این طرح تعداد 150 جانباز شیمیایی از مناطق چهاردانگه، اسلامشهر و خانی آباد انتخاب شدند که پس از ثبت نام و تست های اولیه در رشته های پینگ پنگ، تیراندازی، باستانی، بسکتبال و... فعالیت ورزشی خود را آغاز کردند.
وی گفت: در مدت 6 ماه فعالیت ورزشی جانبازان شیمیایی پزشکان و اساتید مجرب از بنیاد شهید و پژوهشگاه مصدومان شیمیایی اعم از دکتر سروش، قانعی و حاجی رسولی بر تغییرات رفتاری، شخصیتی و زندگی این جانبازان نظارت و مطالعه داشتند که نتایج آن پس از بررسی و مطلوب بودن می تواند طرح ملی بزرگی را برای جانبازان شیمیایی به همراه داشته باشد.
پایان پیام

تمام موفقیت های امروز در کشور ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

شهردار تهران:
تمام موفقیت های امروز در کشور ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد
فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ظلم به ملت ایران است


خبرنگار:سيد هادي كسايي زاده

شهردار تهران گفت: تمامی موفقیت های علمی، فرهنگی، ورزشی کشور که امروز کسب می کنیم بدون شک ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمدباقر قالیباف در مراسم اولین گنگره بزرگداشت شهدای منطقه 18 تهران با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ مقطعی نیست اظهار داشت: خاطرات و زنده نگه داشتن یاد، اندیشه، اخلاق، آرمان و فرهنگ شهدا تنها به دوران 8 سال دفاع مقدس ختم نمی شود بلکه این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ دینی، ملی و مذهبی باید به عنوان یک فرهنگ ماندگار و همیشگی در تاریخ کشورمان زنده و پویا باشد.
وی در ادامه افزود: فرهنگ دفاع مقدس از آن جهت موجب اهمیت است که از فرهنگ و ارزشهای عاشورایی نشات گرفته و اندیشه قیام عاشورا و هر اندیشه ای که از عاشورا نشات بگیرد تنها متعلق به یک زمان خاص نیست و در همه شئونات زندگی افراد آن جامعه ایفای نقش می کند.
قالیباف با بیان اینکه امروز در سایه امنیت و آسایش زندگی می کنیم و هیچ کشوری نمی تواند ایران را تهدید کند افزود: به جرات می توان گفت تمامی این موقعیت ها مرهون همان رشادت های شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس است.
فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مطالعات نشان داده است که تمامی موفقیت های علمی، فرهنگی، ورزشی و... کشور که امروز کسب می کنیم بدون شک ریشه در دوران دفاع مقدس دارد اظهار داشت: اگر امروز در کشورمان فرهنگ خودباوری است، اگر در عرصه نظم و انظباط و قانونمداری در جامعه موفق بوده ایم همه و همه ریشه در همان 8 سال دفاع مقدسی دارد که در ترویج ان بی مهری شده است ولی تاثیر آن قرنها در کالبد جامعه باقی می ماند.
محمدباقر قالیباف در جمع هزار نفری خانواده شهدا و ایثارگران منطقه 18 تهران با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ظلم بزرگی در حق ملت ایران است اظهار داشت: من به عنوان نسل باقیمانده از این فرهنگ وظیفه دارم تا با پایبندی به آن آرمانهای ناب و خالص دوارن دفاع مقدس همچنان در راه اهداف امام و شهداء گام بردارم تا بتوانم در برابر همسنگران شهیدم سربلند باشم.
شهردار تهران گفت: اگر می خواهید پایبندی بنده و امسال بنده را که از آن دوران جای مانده ایم و امروز بر مسند خدمتگذاری و دفاع از حقوق بیت المال تکیه زده ایم را ببینید باید تمامی اعمال، رفتار و مدیریت و خدماتی که انجام شده است را با مقایسه شهر در چند سال گذشته و امروز مشاهده کنید.
در ادامه این همایش آیه الله محمدی امام جمعه شهر همدان با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) افزود: ارزش، مزد و ثواب رزمندگان، خانواده های شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و ارمانهای آن بسیجیان جان برکف با هیچ تراز ومیزانی قابل سنجش نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اولین بار است که مشاهده می کنیم که شهرداران متدین و ایثارگر به غیر از ابعاد معیشتی، عمرانی و شهرسازی در ابعاد الهی و معنوی نیز مقید هستند و در این فاز تفکر داشته و به جای حرف زدن عمل می کنند.
در ادامه این همایش تمبر یادبود اولین کنگره ستارگان جاویدان با حضور شهردار تهران و معاون سازمان پست رونمایی و از خانواده های شهدایی که بیش از 2 شهید در راه ایران اسلامی فدا کرده بودند تجلیل به عمل آمد.
به گزارش حیات، اولین کنگره ستارگان جاویدان ویژه بزرگداشت شهدا و ایثارگران منطقه 18 تهران با همکاری امور ایثارگران شهرداری تهران، شهرداری منطقه 18 و بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه چهار دانگه با حضور بیش از یک هزار خانواده ایثارگر در مجموعه ورزشی شهدای اسلامی یافت آباد برگزار شد.
بنا بر این گزارش در این مراسم چهره های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی اعم از قالیباف شهردار تهران، بیادی عضو شورای شهر تهران، کاشانی عضو شورای شهر و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، آیه الله محمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، مداحی شهردار منطقه 18، صالحی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران منطقه چهار دانگه، احمدلو مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و جمعی از روحانیون و ائمه جماعات حضور داشتند.
پایان پیام


عكس: سيد هادي كسايي زاده



نبود نظارت جدی به مرزهای کشور علت اصلی قاچاق اسلحه و مهمات است

جانشین عملیات اجرایی پلیس امنیت:
نبود نظارت جدی به مرزهای کشور علت اصلی قاچاق اسلحه و مهمات است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

جانشین عملیاتی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: قاچاق و خرید و فروش اسلحه و مهمات یکی از دغدغه های پلیس امنیت است که علت اصلی آن نبود نظارت جدی به مرزهای کشور است.
علی زنجانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه 99 درصد اراذل و اوباش دستور با قید کفالت آزاد می شوند اظهار داشت: پلیس امنیت تمام تلاش خود را برای دستگیری اراذل و اوباش تهران بزرگ انجام می دهد و تا به حال هیچگونه کوتاهی نداشته است ولی متاسفانه دستگاه قضایی تنها با قید کفالت حتی قبول کارت شناسایی یک کارمند دولت، اراذل و اوباش را آزاد می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها 5 درصد اراذل و اوباش دستگیر شده پس از آزادی دوباره اقدام به زورگیری می کنند اظهار داشت: بسیاری از اراذل و اوباش تهران در دوره محکومیت خود ضمن فراگیری آموزشهای لازم و تغییر در نگرش و رفتار خود هم اکنون همانند یک شهروند عادی جهت تامین معاش خانواده اشتغال دارند.
زنجانی گفت: امکان مجدد زورگیری اراذل و اوباش ازاد شده از بند بسیار کم است چرا که آنها باید هر هفته یک بار خود را به نزدیکترین شعبه انتظامی محل سکونت معرفی کرده و گزارشی از احوالات و فعالیتهای هفته گذشته خود ارائه کنند.
جانشین عملیاتی پلیس امنیت تهران بزرگ در ادامه از انسداد مرزهای کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: قاچاق و خرید و فروش اسلحه و مهمات یکی از دغدغه های پلیس امنیت است که علت اصلی آن عدم نظارت جدی به مرزهای کشور است.
وی گفت: هم اکنون بیشتر سلاح های گرم و مهمات از مرزهای عراق وارد ایران می شود.
پایان پیام

گزارش های تعرض به محیط زیست تهران بررسی می شود

 عضو شورای شهر تهران در گفتگو با حیات : گزارش های تعرض به محیط زیست تهران بررسی می شود

عضو شورای شهر تهران:
گزارش های تعرض به محیط زیست تهران بررسی می شود


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده


عضو شورای شهر تهران در خصوص شایعه قطع شدن درختان منطقه هفت چنار گفت: هنوز برای شورا شهر تهران گزارشی از قطع کردن درختان منطقه هفت چنار ارسال نشده است.
معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران قطع درختان شامل جرائم نقدی و غیرنقدی می شود اظهار داشت: اگر درختان منطقه ای در تهران قطع شود، باید برخوردهای لازم اعمال شود.
وی در ادامه افزود: منطقه هفت چنار تهران، وسعت زیادی از فضای سبز را به خود اختصاص داده است و قطع درختان آن باید همراه باید رعایت اصول قانونی باشد.
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: هر یک از شهروندان تهرانی در صورت مشاهده اینگونه تخلفات به ما گزارش دهند سریعا پیگیری می شود.
پایان پیام

علوم فضایی از هسته ای پیش گرفته است

 رییس سازمان جغرافیایی و ایستگاه فضایی سپهر: ایستگاه سیار دریافت اطلاعات از ایستگاه فضایی سپهر بهره برداری می شود/علوم فضایی از هسته ای پیش گرفته است/

رییس سازمان جغرافیایی و ایستگاه فضایی سپهر:
ایستگاه سیار دریافت اطلاعات از ایستگاه فضایی سپهر بهره برداری می شود
علوم فضایی از
هسته ای پیش گرفته است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده


رییس سازمان جغرافیایی و ایستگاه  فضایی سپهر: ایستگاه سیار دریافت اطلاعات از ایستگاه فضایی سپهر به زودی  بهره برداری می شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمد حسن نامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساسنامه این انجمن در سال 1385 به تصویب رسید و کار خود را رسما آغاز کرد افزود: این انجمن فعالیت های خود را در زمینه نقشه برداری، GIS ، مرز اطلاعات جغرافیایی، بازرگانی توسط سایت های ماهواره ای به صورت روزانه بررسی و تغییرات را ثبت و به نهادهای مرتبط و ذیربط ارسال می دارد.
وی در ادامه افزود: هم اکنون سازمان جغرافیایی ایران دارای یک دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی علوم مرتبط و تخصصی این رشته را به دانشجویان و نخبگان و علاقمندان به علوم جغرافیایی تدریس می کند.
نامی با اشاره به اینکه اطلاعات دریافتی از ماهواره بعد از طبقه بندی و آنالیز جهت توسعه عمران، امنیت دفاعی، راه و ترابری، کشاورزی – محیط زیست، زلزله نگاری، هواشناسی، منابع آب، نجوم، نفت ، گاز، شیلات ، زمین شناسی ، شهرسازی، باستان شناسی و... مورد استفاده قرار می گیرد اظهار داشت: این سازمان در قالب یک NGO با 11 نفر هیات امنا اعم از روسای ستاد ارتش و سپاه، فرمانده ناجا، وزیر کشور، وزیر اقتصاد ، وزیر دفاع، وزیر اطلاعات و معاون راهبردی رییس جمهور اداره وتصمیم گیری می شود.
رییس سازمان جغرافیایی کشور در ادامه از شناسایی و جذب نخبگان توسط وزارت دفاع و معرفی به این انجمن خبر داد و افزود: ستاد کل نیروهای مسلح از 4 سال پیش سازماندهی نخبگان را برعهده گرفته است که با تربیت این نخبگان افق روشنی در توسعه این علوم در کشور دیده می شود.
رییس ایستگاه فضایی سپهر اظهار داشت:  علوم فضایی از علوم هسته ای ایران پیشی گرفته و به زودی با همکاری دانشگاه صنعتی مالک اشتر و شریف ایستگاه سیار دریافت تصویر از ماهواره ارسالی ایران به فضا شروع به کار می کند که از تکنولوژی بالایی برخوردار است.
وی در ادامه اظهار داشت: این سازمان توانسته است با اطلاعات دقیق و معتبر دریافتی از ایستگاه های فضایی ارتباط تنگاتنگ و موثری با سازمانها و نهادهایی اعم از وزارت نفت، جهادکشاورزی، محیط زیست و راه و ترابری جهت پیشبرد اهدافشان برقرار کند.
نامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر استفاده کاربران از اطلاعات دریافتی ایستگاه فضایی سپهر اظهار داشت: هم اکنون کاربران می توانند توسط سایت www.ngo.iran.ir اطلاعات دریافتی از ایستگاه فضایی سپهر را دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

به گزارش حیات، از پیام ها و اطلاعات و تصاویر دریافتی از ایستگاه فضایی سپهر می توان بسیاری از چالش های موجود کشور در عرصه محیط زیست، تجمع شهرنشینی، کاشت و برداشت گندم، جو و برنج و حتی ترافیک شهری را مورد بررسی قرار داد.
پایان پیام

طرح خدمات جامع ایثارگران مجددا بازنگری می شود

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با حیات :طرح خدمات جامع ایثارگران مجددا بازنگری می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
طرح خدمات جامع ایثارگران مجددا بازنگری می شود


خبرنگار: سيد هاديكسايي زاده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بازنگری مجدد طرح خدمات جامع ایثارگران به پیشنهاد باهنر خبر داد.
محمدعلی پرتوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه تمامی اعضای کمیسیون اجتماعی به کلیات طرح جامع خدمات به ایثارگران رای مثبت داده بودند اظهار داشت: تنها آقای باهنر با اجرای این طرح مخالف بودند.
وی در ادامه افزود: اقای باهنر اصرار بر این داشتند که اجرای این طرح به صورت جامع بار مالی زیادی را به دولت و بودجه کشور وارد می کند و باید ماده و تبصره های اضافه شده به طرح به صورت مجزا در قالب طرح دیگری به مجلس ارائه شود.
پرتوی اظهار داشت: در نهایت تنها مخالف این طرح توانست اعضای کمیسیون را به بازنگری دوباره طرح قانع کند و طرح خدمات جامع به ایثارگران هم اکنون در حال بررسی در کمیته ویژه است.
وی گفت: این طرح طی جلسه بعدی کمیته تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه می شود.
به گزارش حیات، این طرح مشتمل بر 14 ماده و 3 تبصره است و در صورت تصویب نهایی شدن این طرح احراز مصادیق ایثارگری، تعیین درصد و تشخیص از کارافتادگی و تعیین عائله تحت تکفل مشمولین این قانون در چارچوب قوانین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس آئین نامه ای تنظیم می شود.
همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح دولت موظف خواهد بود از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن ایثارگران مشمول این قانون اقدام کند.
این طرح حقوق و مزایای کلیه نیروهای وظیفه و داوطلب غیر شاغل در دستگاه های موضوع ماده 160 قانون برنامه چهارم توسعه که به صورت مردمی از سوی مراجعی نظیر سپاه، ارتش، کمیته امداد امام خمینی، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر که برابر ماده یک این قانون یا بر اثر ترور، شهید، مفقود الاثر، جانباز از کار افتاده جزئی و یا کلی و آزاده از کار افتاده جزئی یا کلی گردیده اند ، همتراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پراخت می شود.
همچنین در صورت تصویب نهایی این  طرح دولت مکلف خواهد شد سالیانه اعتبار و تسهیلات لازم را برای تهیه خودروی مناسب برای کلیه جانبازان 50 درصد و بالاتر و آن تعداد از جانبازان 25 درصد الی 49 درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند پیش بینی نماید.
در صورت تصویب نهایی این طرح جانبازانی که به تشخیص کمیسیون تخصصی به دلیل ضایعات ناشی از جانبازی فوت کنند شهید محسوب خواهند شد.

پایان پیام


رییس سازمان انتقال خون ایران: اقدام صدا و سیما یک شوخی بچه گانه بود

 رییس سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با حیات: اقدام صدا و سیما یک شوخی بچه گانه بود

رییس سازمان انتقال خون ایران:
اقدام صدا و سیما یک شوخی بچه گانه بود


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

رییس سازمان انتقال خون ایران گفت: شوخی بی مزه و بچه گانه صدا و سیما در پخش گزارش اهدای خون رییس انتقال خون استان یزد، 30 سال فرهنگ سازی در اهدای خون را کمرنگ کرد.
حسن ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه سازمان انتقال خون با ارائه خدمات مناسب و حضور فعالانه در سطح کشور سعی کرده است فرهنگ نیکوی اهدای خون، اهدای زندگی را در جامعه نهادینه کند اظهار داشت: به دلیل یک شوخی بی مزه و بچه گانه که صدا و سیما انجام داد لطمه بزرگی به تمامی اقدامات انجام شده این سازمان وارد کرد.
وی در ادامه افزود: به جهت اهمیت اشاعه فرهنگ اهدای خون در کشور بنده پس از پخش گزارش بی تدبیر صدا و سیما سریعا با اولین پرواز به استان یزد رفته تا با برکناری مدیر قبلی و معارفه مدیر جدید حاشیه های موجود را آرام کنم.
رییس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه مدیر قبلی انتقال خون یزد 1 ساعت پس از تصویر برداری گزارش خون خود را اهدا کرده است اظهار داشت: این مدیر بدون هیچگونه قصد و قرضی وارد دسیسه خبرنگار واحدمرکزی خبر شده است در حالی که سابقه خون دهی مدیر برکنار شده در سوابق سازمان درج شده است.
ابوالقاسمی گفت: این اقدام صدا و سیما یک تخلف رسانه ای محسوب می شود چرا که شوخی خودسرانه یک خبرنگار 30 سال تلاش، هزینه و کار فرهنگ سازی انتقال خون را خنثی کرد و حقیقت را به صورت وارونه به مردم القاء کرد.
به گزارش حیات ، روز یکشنبه 12 مهرماه گزارشی از بخش خبر 30/20 شبکه 2 سیما پخش شد که در آن خبرنگار واحد مرکزی خبر یزد در محل خونگیری سازمان انتقال خون حاضر شده و از خونگیری نمایشی مدیران این سازمان تصویر برداری کرده است این در حالی است که مدیر کل سابق انتقال خون استان یزد در همان روز که خبرنگار صداوسیما مراجعه کرده آماده خون دادن در ساعت 11 بوده اما خبرنگار اصرار داشته تا قبل از آماده شدن تشریفات اهدای خون به صورت نمادین جلوی دوربین نشان دهد که خون اهدا می‌کند و مدیرکل نیز به خبرنگار اعتماد کرده و این حرکت را انجام داده اما در یک اقدام غیر اخلاقی و شیطنت‌آمیز این صحنه از صداوسیما پخش شد.

پایان پیام


آیا تهران ایمن می شود؟!

آیا تهران ایمن می شود؟!


گزارشگر: سيد هادي كسايي زاده

مسوولان اجرایی در حوزه شهری بر این نکته تاکید دارند که با رویکرد علمی و جهادی می توان تهران را برای شهروندان ایمن کرد و اولین کلان شهر کشور را به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوند داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، این در حالی است که هنوز نتوانسته اند مشارکت تمامی نهادها و سازمانهای مرتبط با این طرح را جلب کنند و در آستانه برگزاری دومین همایش جامعه ایمن به این امید نشسته اند که تهران بزرگ تا سال 1390 ایمن می شود.
محمدهادی موذن جامی رییس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران، محورهای تحقق شهر ایمن را بر پایه های توانمندسازی شهروندان، توانمندسازی محلات، ایمنی در معابر شهری و بین شهری، فناوری اطلاعات و رسانه های ارتباطی و مدیریت و برنامه ریزی ناهنجاریهای اجتماعی و یشگیری از رفتارهای  پرخطر می داند و معتقد است الگوی اولیه جامعه ایمن جهانی با نگاه پیشگیری از حوادث تدوین شده ولی اجرای این طرح در تهران ناهنجاریهای اجتماعی را در بر می گیرد چرا که شهرداری تهران تنها یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است و جامعه ایمن قسمتی از اهداف مدیریت شهری است.
بر اساس صحبت ها و نقطه نظرات مسوولان و سیاستگذاران شهری، تا سال آینده تهران به 6 منطقه تقسیم شده تا با رعایت استاندارها و شاخص های جهانی این کلان شهر را به جامعه ای ایمن برای شهروندان تبدیل کنند. در حال حاضر تنها منطقه 22 تهران به عنوان یک منطقه پایلوت وارد این طرح شده است و مناطق 4، 5، 10، 20 و 21 هم تا مرداد ماه سال آینده وارد شبکه جهانی شهر ایمن می شوند.
شهرام رفیع فر، عضو شورای سیاستگذاری شهر ایمن شهرداری تهران، مهمترین عادت ایرانی ها را علاج واقعه بعد از وقوع می داند و این متحمل هزینه های هنگفتی برای دولت می شود در حالی که با توجه به وضعیت فرسوده شهر تهران و تراکم بالای جمعیت باید شرایط زندگی برای شهروندان تهرانی ایمن شود.
مسوولان و برنامه ریزان شهری بر این باورند که حوادث قابلیت پیشگیری داشته و طرح جامعه ایمن می تواند آنها را به اهداف پیش بینی شده سوق دهد. محمدرضا حاجی بیگی، مدیرعامل سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی اعتقاد دارد که مشارکت بین بخشی نهادها تحت عنوان اقدامات پیشگیرانه و همسو می تواند استرس را از جامعه خارج و احساس امنیت را وارد جامعه نماید.
رییس سازمان اتش نشانی تهران که از بروز حوادث مختلف در سطح پایتخت سخت نگران است معتقد است با بروز حوادث ناگوار در تهران بسیاری از شهروندان تمام دارایی خود ار از دست می دهند و این مساله علاوه بر سلامتی شهروندان، امنیت روانی آنان را تهدید می کند.
هر چند امار و ارقام دقیقی از میزان و دامنه این آسیب ها وجود ندارد و مدیران و برنامه ریزان اجتماعی به ارائه اطلاعات کلی اکتفا می کنند اما بررسی کم و کیف حوادث و وقایع در سازمان اتش نشانی نشان می دهد که میزان که میزان و دامنه حوادث رو به افزایش بوده و صورت پیچیده تری به خود می گیرد.
بر اساس صحبتهای مدیران اجرایی پایتخت زنان و کودکان و قشر محروم جامعه بیشترین بار حوادث عمدی و غیرعمدی را متحمل می شوند و بسیاری از این خانواده ها قبل از این حوادث زیر خط فقر قرار دارند.
ولی در اینجا یک سوال مطرح می شود و آن این است که با توجه به تنش های موجود میان دستگاه های دولتی با شهرداری تهران این تعامل به وجود می آید تا به فکر جان انسانها باشند؟
به عنوان نمونه بازار تهران یکی از فرسوده ترین و نا امن ترین نقاط پایتخت است که در صورت بروز یک زلزله حتی 3 یا 4 ریشتری و یا آتش سوری به سرعت ویران و تلفات جبران ناپذیری انسانی را در بر خواهد داشت البته غیر از لطمه زدن به اقتصاد کشور چرا که این بازار یکی از ستونهای تامین کالاهای مورد نیاز کشور را تشکیل می دهد که متاسفانه با وجود تلاشهای شهرداری برای انتقال این بازار فرسوده به خارج شهر نا هماهنگی نهادها و سنگ اندازی برخی از دستگاه ها هنوز شهرداری را برای این مهم موفق نکرده است.
و این همان تقابل و تعامل بین دستگاه هاست که تمامی مسوولان شهری بر آن توافق دارند. آیا دولت با شهرداری همکاری می کند؟ ایا تهران ایمن می شود؟
پایان پیام

ترویج ایثار مهمترین رسالت رزمندگان دفاع مقدس است

 ریس دفتر مقام معظم رهبری:ترویج ایثار مهمترین رسالت رزمندگان دفاع مقدس است /نسل جوان تشنه آموختن فرهنگ و تاریخ ایثار و شهادت است

ریس دفتر مقام معظم رهبری:
ترویج ایثار مهمترین رسالت رزمندگان دفاع مقدس است
نسل جوان تشنه آموختن فرهنگ و تاریخ ایثار و شهادت است


خبرنگار اعزامي به مشهد:

سيد هادي كسايي زاده

ریس دفتر مقام معظم رهبری گفت:مهمترین رسالت رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در حال حاضر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان جوانان نسل پس از انقلاب است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمدی گلپایگانی امروز(چهارشنبه) در همایش تجلیل از 3هزار و100 شهید وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه جهادگران در دوران دفاع مقدس نقش تاثیر گذاری در پیروزی رزمندگان اسلام داشتند اظهار داشت: این قشر بدون هیچگونه ترس و وحشتی، عاشقانه برای رزمندگان ما سنگر می ساختند و به ملاقات خدا می رفتند.
وی در ادامه افزود: امروز همان سنگرسازان بی سنگر که عاشقانه در جبهه های جنگ حق علیه باطل ایستادند و فداکارانه مهندسی جنگ را بر عهده داشتند با کوله باری از تجربه سرمایه های بزرگی برای کشور ایران محسوب می شوند و اجر آانها کمتر از مجاهدان صدر اسلام نیست.
وی گفت: یکی از رسالت های مهم رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس تبیین ، بیان موفقیت های فعلی کشور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تا نسلهای آینده، فرزندان و نوه های آنها بدانند که پدرانشان برای این انقلاب چقدر تلاش کرده اند.
محمدی گلپایگانی با قدردانی از نویسنده و ناشران کتاب "دا" تصریح کرد: نسل جوان همچنان تشنه فراگیری تمامی ارزشهای دفاع مقدس و خاطرات و تجربه های آن دوران است و باید با فیلم های قوی، چاپ کتاب و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در ابعاد وسیع تر و قوی تری به مقوله دفاع مقدس پرداخته شود.
پایان پیام


همراه با شهید چمران و شهید همت// زنی که تکاور جنگ بود

 به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ زنی که در هفت عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشت

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛زنی که در هفت عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشت


مصاحبه کننده: سید هادی کسایی زاده



انگار نه انگار که روزی روزگاری زنان ایرانی را چادر می دریدند. انگار نه انگار که روزی  چکمه های اجنبی بر پیکره خاک تفدیده جنوب حک شده بود و تاریخی که گواهی می دهد صدای ناله های زنان و مردان مبارز ایران را که در سلولهای تاریک پهلوی سنفونی آزادی را می نواختند. جنگل های گیلان و درختانی که از میزبانی کوچک جنگلی افتخار می کردند امروز چه بی صدا سربریده می شوند. انگار نه انگار که روزی بود روزگاری بود. اگر نمی توانی تاریخ گذشته را درک کنی لااقل شاهدی باش بر تاریخ معاصر، تاریخی که هنوز به رشته تحریر درنیامده است. تاریخی که سطرهای آخرش بی رحمانه انتظار شهادت جانبازان را می کشد و چه ساده جانبازان و ایثارگران در چراغهای نورانی شهر محو شده اند انگار نه انگار که وجود داشته اند.
آیا باورتان می شود که در دوران دفاع مقدس زنان نیز در خط مقدم جبهه حضور داشتند؟ آیا باور می کنید که در آن دوران زنانی بوده اند که با فراگیری فنون نظامی و اطلاعاتی نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کرده اند؟ شاید آشنایی با یکی از تکاوران و چریک های زن در دوران دفاع مقدس برای هر ایرانی مایه افتخار و مباهات باشد.
نامش آمنه است همنام مادر رسول خدا(ص) و نام خانوادگی اش وهاب زاده. ماه ها است که می خواستم با خانم وهاب زاده گفتگو کنم ولی او هیچ وقت در دسترس نبود. یک روز جمکران، یک روز هیئت، یک روز سخنرانی، یک روز نذری، یک روز ختم قرآن، یک روز بهشت زهرا و... تا اینکه توانستم روزی از روزهای ماه مبارک رمضان میهمان خانه کوچکش باشم. دیدن خانم وهاب زاده برایم به آرزو مبدل شده بود. چرا که دیدار با یک زن جانباز دفاع مقدس توفیق می خواهد. ان روز هر چه زنگ زدم کسی درب خانه را باز نکرد. به تلفن همراهش تماس گرفتم. گفت هر چه صبر کردم نیامدی! برای همین از فرصت استفاده کرده و داخل مسجد دارم آش افطار را آماده می کنم می خواهی به مسجد بیایی آنجا مصاحبه کنیم؟ گفتم: نه می خواهم در فضای داخل خانه تان با شما گفتگو کنم. گفت: پس کمی صبر کن می آیم. پیرزن با عصایی فلزی از راهروهای باریک آپارتمانهای اکباتان به طرف واحد مسکونی اش در حال حرکت بود و من پشت یکی از ستونها ایستاده بودم تا وقتی به درب خانه رسید او را ملاقات کنم زیرا دیدار با انسانهای بزرگ در لحظه اول به یاد ماندنی است. سلام کردم، با لبخند به من نگاه کرد و گفت: علیک سلام جوان... و قبل از اینکه داخل خانه شود مرا به خانه اش دعوت کرد. خانه با وجود یک لامپ مهتابی تاریک بود و از پنجره هایی که از بیرون غبار آلودگی هوای تهران را در آغوش گرفته بود نوری متساعد نمی شد. عصایش را به دیوار تکیه داد و روی مبل های راحتی خانه اش که بسیار فرسوده و شکننده شده بودند آهی کشید و نشست. ان لحظه فکر کردم که او تنها یک جانباز شیمیایی است که به دلیل استشمام گاز خردل یا در سردشت و یا در بانه همانند دیگر اهالی شهر مصدوم شده است و ای عجب، که غافل بودم که در مقابل چه کسی نشسته ام. تا اینکه گفتگو اغاز شد و حقایق زندگی آمنه وهاب زاده یکی یکی روشن و روشن تر می شد تا جایی که دیگر نمی توانستم بنویسم زیرا مصاحبه داشت به کتاب مبدل می شد برای همین مختصری از زندگی نامه خانم آمنه وهای زاده را برای شما می نویسم.

دوران کودکی
آمنه وهاب زاده در شهر اردبیل به دنیا آمد و پدرش که پیشه تجارت داشت در همان دوران کودکی همراه با خانواده راه عراق در پیش گرفت و همسایه امام موسی کاظم(ع) شد. پدرش به جهت فعالیتهای سیاسی و انقلابی همیشه با یاران امام خمینی(ره) در کاظمین و نجف در ارتباط بود و این تعاملات در زندگی، تربیت و شخصیت آمنه تاثیر گذار شد. آمنه می گوید: یک روز که 12 ساله بودم به حرم امام علی(ع) مشرف شدم و در آنجا امام خمینی(ره) را دیدم که صورتشان را بر ضریح امام علی(ع) گذاشته اند و زیارت می کنند. دستان مادرم را رها کردم و دوان دوان به طرف ایشان رفته و گفتم: سلام، رهبر عزیزم شما را خیلی دوست دارم، آیا شما هم من را دوست دارید؟ در همین لحظه مادرم به سرعت دستان مرا گرفت و از آنجا دور شدیم ولی میدانم که امام پاسخ من را داد. یادم می آید که پدرم به احترام امام روح ا.. هیچگاه در محضر ایشان حتی در کوچه و خیابان کفش به پا نمی کرد.

فعالیتهای انقلابی
بعد از فوت مرموز پدرم و فوت ناگهانی آیت ا.. حکیم من 15 ساله بودم که به دلیل فعالیتهای ضد شاهنشاهی ایران در عراق از طرف استخبارات عراق من را به ایران تبعید کردند. آن زمان یکی از خواهرانم در تهران سکونت داشت برای همین به منزل ایشان رفتم. قبل از تبعید یاران امام به من گفته بودند که در ایران باید با چه اشخاصی ارتباط داشته و همکاری کنم. ان زمان تازه حزب موتلفه اسلامی تشکیل شده بود ومن با آقای عسگراولادی و آقای نعیمی همکاری خودم را آغاز کردم. تا آنجائیکه یادم است در تمامی راهپیمائی های قبل از انقلاب شرکت داشتم. یکی از وظایف مهمی که از طرف حزب بر عهده من بود توزیع و نصب به موقع اعلامیه ها و سخنرانی های حضرت امام بود که باید عرض کنم در این را کلی هم از طرف مامورین گارد پذیرایی شدیم. هیچ وقت زندانها و شکنجه های ساواک را فراموش نمی کنم ولی چون هیچ وقت مدرک درستی در دست نداشتند مرا آزاد می کردند. آن دوران به دلیل جوانی و پتانسیلی که داشتم خیلی فعال بودم. دوره های مختلف امداد و درمان را با موفقیت فرا گرفتم و در راه پیمایی ها به عنوان امدادگر حاضر بودم.

 بعد از پیروزی انقلاب
بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی در بیمارستان امام خمینی تهران مسئول تحویل شهدا شدم. و بعد از ان در مسئولیتهایی اعم از مسئولیت امور خواهران در جهاد سازندگی کرج، مسئول گروه خواهران در ستاد نمازجمعه تهران و همچنین چند ماهی هم مسئولیت حفاظت و امنیت خواهران نمازجمعه تهران را بر عهده داشتم.

اولین مجروحیت
اولین مجروحیت من بر می گردد به سال 1359 زمانی که مسئولیت حفاظت و امنیت خواهران نماز جمعه تهران را بر عهده داشتم. آن زمان منافقین فعالیت زیادی در بر اندازی نظام داشتند. و در یکی از نمازهای جمعه اقدام به اغتشاش کرده و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند. آن لحظه یک بلوک سیمانی به پایم پرتاب کردند که باعث شکستگی پایم شد.

اعزام به جبهه
آن زمان من از دیوار راست بالا می رفتم برای همین تا ناقوس دفاع از میهمن به صدا درآمد با همان پای شکسته از بیمارستان امام خمینی تهران به طرف مسجد جامع پل سیمان شهرری به راه افتادم تا از طرف کمیته به جبهه اعزام شوم. پس از ثبت نام دوره های مختلف نظامی را در پادگان جی تهران گذراندم. 4 ماه دوره سلاح های سنگین، رانندگی تانک، عبور از دیوار مرگ، سقوط آزاد، تاکتیکهای رزمی، رزم شب و... که با تمام سختیهایش برایم لازم و شیرین بود. پس از گذاندن دوره ها به عنوان امدادگر همراه با 200 نفر از زنان داوطلب به طرف منطقه جنوب کشور اعزام شدیم.

دیدار با شهید چمران
شهید چمران در جبهه نمی توانستی پیدا کنی چون او همه جا بود. من پس از گذاراندن دوره های چریکی در لبنان یک بار او را در جبهه در حالیکه پاهایش مجروح شده بود دیدم. پس از درمانها و پانسمان اولیه با وجود اینکه نیاز به استراحت داشت از جایش بلند شد و به طرف خط مقدم حرکت کرد. نمی دانم عکسهایم کجاست چون همه را دوستان برده اند ولی عکس با شهید چمران بسیار داشتم حتی یکی از عکسهایم را با شهید چمران بر دیوار یکی از شهرهای جنوبی کشور ترسیم کرده اند.

دومین مجروحیتآن زمان در بیمارستان پتروشیمی کار امدادی و بهیاری انجام می دادم. یادش به خیر چه شبهایی که برای مجروحان جنگ خاک تیمم می بردم تا نماز صبحشان قضا نشود. یک شب به منطقه ای که به آن ایستگاه عملیات آبادان می گفتند با خمپاره حمله شد و بسیاری از بچه های رزمنده شهید شدند به گروه امدادی بی سیم زدند که آمبولانس را سریعا اعزام کنید. ولی آمبولانس به ماموریت رفته بود. آنقدر منتظر شدم تا امبولانس آمد به راننده گفتم سریع برو به ایستگاه عملیات آنجا مجروح داریم ولی راننده از فرط خستگی بیهوش شد. خودم با سرعت سوار آمبولانس شدم و به طرف منطقه را افتادم. وقتی به آنجا رسیدم دیدم یک مجروح خیلی وضعیت وخیمی دارد به هر زحمتی بود ان را سوار آمبولانس کردم آن رزمنده لبهایش را تکان داد و گفت: امدادگر گفتم: بله منم.... بعد گفت: راننده آمبولانس: گفتم بله منم.... بعد بیهوش شد. همین لحظه یکی از رزمنده ها آمد و گفت: خواهرم شما به مجروح برسید من رانندگی می کنم. این رزمنده در جاده فراموش کرد که نباید در شب چراغ زد و وقتی چند بار چراغ امبولانس را روشن و خاموش کرد ما را به گلوله خمپاره بستند. فقط احساس کردم شکمم می سوزد. وقتی به بیمارستان پتروشیمی رسیدیم آنقدر به آمبولانس شلیک شده بود که مجبور شدن برای بیرون آوردن ما درب آمبولانس را اره کنند وقتی درب آمبولانس باز شد و ناگهان دکتر گفت: "این خواهر که متعلاقات شکمش روی زمین ریخته..." آن وقت بود که بیهوش شدم.

وقتی که شهید شدم
بعد از مجروحیت دوم که تمام شکمم به وسیله خمپاره پاره شده بود مرا به داخل بیمارستان منتقل کردند و روده هایم را به داخل شکم برگردانده و آن را با یک دستمال بسته بودند. وقتی مرا به اطاق عمل منتقل کردند علائم حیاتی من از کار افتاد و به علت کثرت مجروحین مرا به سرعت به معراج شهدا منتقل کردند. نمی دانم چند روز طول کشید ولی روزی که می خواستند شهدا را به داخل کانتینر حمل شهدا منتقل کنند دیدند مشمع ای که مرا داخل ان پیچیده بودند بخار کرده است. مرا به سرعت به داخل بیمارستان منتقل کردند. وقتی پزشک امد گفت: چرا دوباره این شهید را اینجا آوردید؟ مسئولین حمل شهدا گفتند آقای دکتر ایشان زنده اند! پزشکان که خیلی خوشحال شده بودند مرا به اطاق عمل منتقل کردند.

ماموریت برون مرزی با شهید همت
من به جهت اینکه به زبانهای عربی و انگلیسی مسلط بودم و همچنین دوره های کامل نظامی و اطلاعاتی را دیده بودم به ماموریت برون مرزی زیاد اعزام می شدم به خصوص ماموریت به بغداد و شهرهای مختلف عراق. یک بار همراه با حاج ابراهیم همت همراه با یک گروه 6 نفره چریکی ماموریت داشتیم تا از مرز سردشت به طرف کردستان عراق برویم. پس از گذشتن از کوهستانهای سعب العبور به مناطق مین گذاری رسیدیم که شناسایی شدیم آن زمان کردهای عراقی و ستون پنجم همه جا نفوذ داشتند. چند خمپاره به طرف ما شلیک شد که با برخورد به میدان مین انفجار های مهیبی را ایجاد کرد که از موج انفجار بیهوش شدم. شهید همت به جهت مصدومیت من عملیات را متوقف کرد و سریعا به مقر برگشتیم. بعد از آن حادثه من 40 روز در کما بودم.

وقتی که شیمیایی شدم
به عنوان نیروی امدادگر در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه حضور داشتم. تقریبا چند ساعتی از اذان صبح گذشته بود و من در چادر امدادی پانسمان پای یکی از مجروحان را تعویض می کردم که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران کردند. من به سرعت از داخل چادر بیرون آمدم و به عمق منطقه بمبارانم شده رفتم آنجا دیدم بوی سیر می آید. به سرعت ماسکم را زدم وقتی به چادر برگشتم دیدم آن جانباز ماسک ندارد برای همین ماسکم را بر داشتم و به صورت آن مجروح زدم. صورتم و چشمانم خیلی می سوخت و بدنم شروع به خارش افتاده بود و دستانم تاول زده به طوری که تاولهای روی صورتم آویزان شده بود آنقدر که بیهوش شدم. از آنجا مرا به بیمارستان صحرایی و پس از آن به بیمارستان اهواز منتقل شدم. یادم هست که آن جانباز در بیمارستان صحرایی فریاد می زد این خواهر جان مرا نجات داد...

یک خاطره از دوران جنگخاطرات زیاد است به نحوی که از طرف وزارت ارشاد سالهاست دارند با من مصاحبه می کنند تا کتاب خاطرات من را چاپ کنند. یادم هست که در یکی از عملیاتها وقتی محاصره شکسته شد به طرف کانال خاکی که رزمندگان در آن محاصره شده بودند رفتم. تنها 5 نفر زنده بودند. قمقمه آب را از داخل کوله بیرون آوردم و گفتم آب بخور برادر... نفر اول گفت: نه به ایشان بدهید. نفر دوم گفت: این برادر واجب تر است تا اینکه نوبت به نفر آخر رسید که دیدم همگی آنها شهید شدند. به نظر شما با دیدن این صحنه می توانم در ادامه زندگیم به راحتی آب یخ بنوشم. وقتی که صحنه شهادت مظلومانه شهدای داخل کانال را که با لبهای تشنه روی شانه های هم شهید شدند به نظرم می آید.

بعد از جنگ داوطلب هلال احمر شدمبعد از پایان دوران دفاع مقدس اموزشهای امدادی خودم را کامل کردم و به جمعیت داوطلبان هلال احمر پیوستم. هر جا ماموریت بود حاضر بودم به خصوص در دوران رحلت حضرت امام که 70 روز مسئولیت امدادی خواهران هلال را بر عهده داشتم.

خسته نباشی رزمنده
بررسی و نگارش زندگینامه مجاهد و رزمنده دوران دفاع مقدس جانباز 70 درصد شیمیایی خانم آمنه وهاب زاده در یک یا چند برگ کاغذ نمی گنجد شاید به زودی کتابی منتشر شود همتای "دا " تا همگان بر سر مگوی سینه این دلیر زن خاکریزهای دفاع مقدس آشنا شوند و سینه به سینه برای نسلهای آینده نقل کنند که روزی بود و روزگاری بود... خیلی از حرفها را ننوشتم و خیلی از خاطرات نا نوشته باقی ماند. ملاقات و خواندن شعر در محضر مقام معظم رهبری، عضویت در ستاد استقبال امام، همراهی با صیاد شیرازی و اطاعت از دستورات حسن باقری و داستان هزینه های شیمی درمانی که به جای سهمیه مسکن از طرف بنیاد شهید و... گفتگو را اینجور تمام می کنم که آمنه وهاب زاده 70 درصد جانباز شیمیایی زنی که در عملیاتهای آزادسازی خرمشهر، دهلاویه، حصرآبادان، حمیدیه، هویزه، رمضان، طریق القدس، ثامن الائمه و محرم حضور داشته است و به عنوان یک امدادگر، تک تیرانداز و آر پی جی زن در خط مقدم دوش به دوش مردان از کشورمان دفاع نموده است هم اکنون در خانه ای استیجاری و کوچک به تنهایی زندگی می کند بی آنکه کسی بپرسد خسته نباشی رزمنده...
او نخواست تا در مورد زندگی شخصی اش سوال کنم و من هم نپرسیدم ولی شاید روزی مجید تنها فرزند آمنه خاطرات زندگی مادر را بازگو کند...

پایان پیام

 

پايتخت وارد موبايل شد

مديرعامل شركت بينا:

چهارشنبه تهران وارد تلفن همراه مي شود


 

خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

مديرعامل شركت بينا گفت: نرم افزار جامع جابین 8 مهرماه همزمان با افتتاحیه سومین جشنواره رسانه های دیجیتال در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) رونمایی می شود.

احسان يعقوبي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي حيات، با بيان اينكه نرم افزار جابین دارای 7mb ظرفیت و دارای 4 بخش کلی است اظهار داشت: اين نرم افزار بانک اطلاعات شهری است که از طریق آن کاربر (شهروند تهراني) می تواند موقعیت و محل مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را به همراه توضیح های بیشتر بر روی نقشه مشاهده نموده وحتی بدون نیاز به خروج از نرم افزار،با موقعیت مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار نماید.

وي در ادامه افزود: تمامی این اطلاعات نرم افزار روزانه به روز شده و كاربر مي تواند تغييرات در نقشه تهران و جابجايي ادارات و سازمانها را رويت كند.

يعقوبي گفت: نرم افزار جابين امکان جستجو براساس تفکیک محله ها، معابر، میدان ها و ... دارد که کاربر می تواند با مشخص کردن حدود جغرافیایی مورد نظر خود مثلاً نزدیکترین داروخانه، مرکز پست، درمانگاه، بیمارستان و ... را بر روی نقشه مشاهده نماید.

وي اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات جابین نقشه کامل شهر است که شهروندان می توانند به وسیله آن نقشه کامل شهر را با کیفیت و گرافیک بالا مشاهده نموده و کلیه نقاط شهر تهران را حتی با تفکیک جزئیات کوچه ها و محله ها رویت نمایند.

مجري طرح نرم افزار جابين با بيان اينكه اجراي اين طرح توسط يك گروه 4 نفره در مدت زمان يك سال انجام شده است گفت: يكي ديگر از خدمات نوين جابين، خدمت جابینیکی است كه از این طریق کاربر می تواند موقعیت مکانی خود را برروی نقشه مشخص نموده و بوسیله ارسال پیامک آن را به فرد دیگری که همین سامانه را دارا میباشد، نمایش دهد.

وي افزود: اطلاعات حمل و نقل از قبیل پرواز، حرکت قطارها، اطلاعات اقتصادی، مثل نرخ روزانه سکه، طلا، ارز و همچنین اطلاعات فرهنگی خود مانند جدول پخش سینماها، مراکز تئاتر و نمایشگاههای مختلف دائر در شهر، اخبار روزانه شهر،ارتباط اينترنتي با سامانه شهرداري تهران، اعلام وضعیت ترافیک وآلودگی شهر تهران ،اعلام برنامه فرهنگسراهای مختلف از ديگر امكانات اين نرم افزار است.

به گزارش حيات، این نرم افزار پس از نصب برروی گوشی تلفن همراه از طریق بلوتوث و وب سایت های مختلف به صورت آف لاین و آن لاین، با استفاده از بسترهای مخابراتی SMS , GPRS بانک اطلاعاتی را به شهروندان ارائه می کند.

پايان پيام/  

استخدام سیگاری ها به ضرر کارفرمایان است

 معاون بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت:روزانه 300 ایرانی بر اثر بیماری قلبی جان می دهند/استخدام سیگاری ها به ضرر کارفرمایان است/

معاون بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت:
روزانه 300 ایرانی بر اثر بیماری قلبی جان می دهند
استخدام سیگاری ها به ضرر کارفرمایان است


خبرنگار: سيد هادي كسايي زاده

معاون بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه از 800 مورد مرگ و میر در کشور 300 مورد بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی جان می دهند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسن آقاجانی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم روز جهانی قلب با بیان اینکه تغذیه نامناسب، کم تحرکی و استرس از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز بیمارهای قلبی کشور است اظهار داشت: بیش از 38 درصد مرگ و میرهای کشور بر اثر بیماری های قلبی است که از بین هر 800 مورد مرگ روزانه در کشور 300 مورد آن به بیماری های قلبی و عروقی مرتبط می شود.
وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، 44 درصد افراد بالای 15 سال کشور چاق، 37 درصد افراد بالای 15 سال فعالیت بدنی کم، 11 درصد استعمال دخانیات و 17 درصد فشار خون بالا دارند.
آقاجانی اظهار داشت: در محیط کاری استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد، مصرف میوه و سبزیجات در طول روز، استفاده کمتر از نمک در غذا، افزایش فعالیت بدنی و کاهش تماس با آلاینده ها از مهمترین پارامتر های ارتقای سلامت افراد در محیط کار و زندگی است .
آقاجانی با بیان اینکه یک کارمند سیگاری 3 میلیون و 396 هزار تومان در سال برای کارفرمای خود هزینه دارد اظهار داشت: کارمندان سیگاری برای استعمال دخانیات حدود 50 درصد بیش از کارکنان غیرسیگاری غیبت کرده و پرت کاری دارند.
وی گفت: در صورت ارتقا سلامت محیط کار 25 تا 30 درصد هزینه های پزشکی نیز کاهش می یابد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، هر ساله آخرین یکشنبه ماه سپتامبر به پیشنهاد اتحادیه جهانی قلب، روز جهانی قلب نامیده می شود که این مراسم صبح امروز در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور مسوولان وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان قلب برگزار شد.
پایان پیام



بیش از 2 میلیون عراقی در جنگ با ایران کشته و مجروح شدند

 رییس هلال احمر عراق در گفتگو با حیات: بیش از 2 میلیون عراقی در جنگ با ایران کشته و مجروح شدند

رییس هلال احمر عراق :

بیش از 2 میلیون عراقی در جنگ با ایران کشته و مجروح شدند


خبرنگار: سید هادی کسایی زاده

رییس هلال احمر عراق از کشته و مجروح شدن بیش از 2 میلیون عراقی در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران خبر داد.
یاسین المعموری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان اینکه جنگ ایران و عراق به هر دو کشور صدمات جبران ناپذیری وارد کرد، اظهار داشت: 8 سال جنگ ایران و عراق، 8 سال جنگ صدام با ایران بود و مردم عراق هیچگونه دخالت و رضایتی از این جنگ نداشتند و مبارزات مردمی در طول این سالها علیه رژیم بعث و صدام گواه بر این مدعا است.
وی در ادامه افزود: صدام حسین به دلیل داشتن تفکرات هیتلری حتی به مردم خودش هم رحم نمی کرد که گواه این مدعا حمله شیمیایی عراق به شهر حلبچه عراق است.
المعموری با بیان اینکه جنگ تحمیلی 8 ساله ایران و عراق بیش از 2 میلیون مجروح و کشته عراقی به جای گذاشت اظهار داشت: در این جنگ تعداد یک میلیون مجروح  و یک میلیون کشته عراقی به جای مانده است و زیرساخت های عمرانی و تاسیساتی و صنعتی عراق ویران شد.
وی گفت: بعد از جنگ ایران و عراق تحولات سیاسی و نظامی این کشور را در سطح منطقه منزوی و در نهایت با تعرض نظامی آمریکایی ها و اروپایی ها به خاک این کشور تمامی سرمایه های انسانی، باستانی، تاریخی، علمی و فرهنگی عراق به تاراج رفت.
رییس جمعیت هلال احمر عراق اظهار داشت: هلال احمر عراق در طول مدت حکومت صدام جایگاه مشخصی نداشت ولی به فعالیت انسان دوستانه خود ادامه می داد و از کمکهای کشورهای دوست و همسایه استفاده می کرد ولی بعد از ورود امریکائیها به خاک عراق تمامی اموال و دارائی های هلال احمر عراق توسط دست نشانده های امریکایی در پست ریاست هلال احمر عراق به تاراج رفت و امروز هلال احمر عراق با دستانی فعالیت خود را آغاز کرده است.
یاسین المعموری در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی حیات، مبنی بر اینکه دولت عراق کشته شدگان جنگ 8 ساله علیه ایران را شهید می نامد یا خیر اظهار داشت: در این خصوص نمی توانم از طرف دولت پاسخ دهم و نظر شخصی من هم به نوعی بر عملکرد دولت عراق تاثیر دارد.
به گزارش حیات، یاسین المعموری صبح روز دوشنبه جهت پیگیری مفاد 12 ماده ای تفاهم نامه هلال احمر ایران و عراق که تیرماه سال جاری در عراق منعقد شده بود راهی تهران شد. بر اساس این تفاهم نامه ایران متعهد شده است تا هلال احمر عراق را از وضعیت ساکن خارج و همراه با آموزشهای لازم و ارائه تسهیلات و ساخت مراکز درمانی و بیمارستان به هلال احمر فعال تبدیل کند.
لازم به ذکر است ، یکی از نکات قابل تامل در این تفاهم نامه این است که 11 بند تفاهم نامه، ایران به عراق تسهیلات می دهد و در بند آخر هلال احمر عراق مجوز ورود داروهای ایرانی را از طریق وزارت بهداشت عراق به صورت رایگان  اخذ می کند .
پایان پیام

کمیته امداد بدون برنامه و به صورت سنتی پیش می رود

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی : دولت در اجرای قانون 139 برنامه چهارم توسعه کوتاهی کرد/کمیته امداد بدون برنامه و به صورت سنتی پیش می رود/

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی :
دولت در اجرای قانون 139 برنامه چهارم توسعه کوتاهی کرد
کمیته امداد بدون برنامه و به صورت سنتی پیش می رود


خبرنگار: سید هادی کسایی زاده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد هر لحظه و هر زمان باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد تا از سنتی اداره شدن خارج و با برنامه ریزی کار کند.
هادی مقدسی طی بازید از خبرگزاری حیات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه بر اساس ماده 139 قانون برنامه چهارم توسعه دولت موظف به کوچک کردن سازمانها و نهادهای خود بوده است اظهار داشت: با گذشت 3 سال از اجرای برنامه چهارم توسعه دولت هیچگونه اقدامی در کوچک سازی دولت نکرده است و به  همین دلیل مجلس شورای اسلامی بر اساس سفارشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 و احساس وظیفه ای که داشتند وارد عمل شده و طرح ادغام سازمانها و وزارتخانه ها را در دستور کار خود قرار دادند.
وی در ادامه افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی و ورود بخش خصوصی در بخشهای صنعتی، بازرگانی و... روغن کاری چرخ های دولت است و دولت هوشمند و مدیر می تواند از این قانون به نحو احسن برای پیشبرد اهداف سازنده خود استفاده کند.
مقدسی اظهار داشت: بسیاری از سازمانها و نهادها اعم از محیط زیست، بنیاد شهید، میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته امداد و... زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می کردند که مجلس به سختی می توانست بر آنها نظارت داشته و یا در صورت سهل انگاری مدیران این سازمانها را به صحن علنی برا پاسخگویی فرا بخواند لذا با مطالعه دقیق و استفاده از نظرات کارشناسان مطرح کشور طرح ادغام سازمانها و نهادهای مرتبط با ریاست جمهوری نهایی شده و به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسید که به زودی برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی حیات  مبنی بر موازی کاری دستگاه ها و نهادهای حمایتی در کشور اظهار داشت: دستگاه های حمایتی غیر دولتی و دولتی در سطح کشور وجود دارند که می توانند به تنهایی جماعت زیادی از جامعه هدف را زیر پوشش قرار داده و انها را حمایت کنند ولی متاسفانه راه را بیراهه رفته و به جای حمایت معنوی و تولید اشتغال اقدام به گداپروری در جامعه نموده اند.
وی در ادامه افزود: به عنوان مثال کمیته امداد بنا به مقتضیات زمان و وجود خانواده های مستضعف و فقیر و ازدیاد شمار سالمندان کشور تاسیس شد تا شماری از این خانواده ها را شناسایی و تحت چتر حمایت خود قرار دهد در حالی که امروز این سازمان با افتخار می گوید جامعه تحت پوشش خود را از 8 درصد به 12 درصد افزایش داده ایم و این یعنی اینکه این سازمان در سیاستها و اهداف خود هیچگونه خلاقیت و نگرش جدیدی اعمال نکرده و به صورت سنتی جامعه را به سمت گداپروری سوق داده اند لذا تکلیف کمیته امداد مشخص شد تا این نهاد تحت نظارت وزارت رفاه قرار گرفته تا هر لحظه و هر زمان پاسخگوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

پایان پیام

از هرمز شجاعی مهر ر هفته دفاع مقدس تجلیل شد

 
 معاون کل ستاد نیروهای مسلح: دوران دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود/اجازه ندهیم تا "صفین" دوباره تکرار شود/

معاون کل ستاد نیروهای مسلح:
دوران دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود
اجازه ندهیم تا "صفین" دوباره تکرار شود


خبرنگار: سید هادی کسایی زاده

معاون کل ستاد نیروهای مسلح گفت: رهبری مرجع تشخیص حق و باطل است و نباید اجازه دهیم تا حادثه تلخ صفین دوباره تکرار شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سردار غلامرضا جلالی در همایش شور پایداری که پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی هنری کوثر برگزار شد با بیان اینکه بزرگترین حادثه بعد از انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس بود اظهار داشت: در آن دوران محمدرضا شاه نقش کلیدی به عنوان ژاندارم منطقه برای آرامش خاورمیانه از طرف کشورهای غرب و امریکا ایفا می کرد که انقلاب اسلامی این آرامش را بر هم زد و صدام از موقعیت ایجاد شده در منطقه استفاده کرد و با ان سخنرانی معروف که ظرف 6 روز دیگر در تهران هستم به مناطق غرب و جنوبی کشور حمله گسترده ای را آغاز کرد.
وی در ادامه افزود: در آن دوران از نظر ظاهری ارتش داشتیم ولی در راس کار و فرماندهان ارشد افراد خائنی حضور داشتند که نمی توانستیم بر روی آنها تکیه کنیم. به عنوان نمونه اقای مدنی به عنوان وزیر دفاع اعلام کرد که خدمت سربازی 1 سال است و افراد هر کدام باید در محل زندگی خود خدمت کنند و همین دستور باعث شد پادگانها به کلی خالی از سرباز شود.
وی گفت: در آن دوران رهبران سیاسی ما هم تجربه کشور داری نداشتند و تمامی امور به صورت شورایی و با استفاده از صاحبنظران و چهره های سیاسی، فرهنگی و نظامی اداره می شد ولی با این وجود کشور از یک محوریت و فصل الخطاب در تمامی امور بهره مند بود و آن حضرت امام(ره) به عنوان فرماندهی کل قوا بودند که تمامی مردم مرید و وفادار به او تمامی فرامین و دستورات معظم اله را اجرا می کردند.
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور چهره هایی اعم از حضرت آیه ا.. خامنه ای، هاشمی رفسنجانی، مشکینی و... در مراکز فرماندهی و عملیاتی اظهار داشتند: حضور یاران امام در جبهه ها شادابی و انگیزه بالایی را در تمامی خطوط عملیاتی برای رزمندگان به همراه داشت و با استفاده از تجربیات شهید چمران که آن زمان معاون نخست وزیر بودند توانستند با سازماندهی نیروهای مردمی و بسیجی جنگ های نامنظم را سازماندهی و صدمات جبران ناپذیری را به دشمن وارد کنند.
سردار جلالی قبول قطعنامه 598 را عامل بر هم زدن نقشه های غرب و سران منطقه برشمرد و افزود: بعد از قبول قطعنامه جبهه ها از حضور نیروهای مردمی تهی شد که امام با فرمانی مجدد مردم را برای دفاع از مرزها فراخواند و با همین دستور و تدبیر دوراندیش امام توانست ایران را در عملیات مرصاد و حمله منافقین به ایران پیروز کند.
فرمانده پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و جنگ یک کارخانه انسان سازی بود اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جوانان 20 ساله فرماندهی یک لشگر را به عهده می گرفتند و جوانان لا ابالی و عوام در پشت خاکریزها دین، ایمان و اندیشه اسلامی خود را در فکر و ذهن خود نهادینه می کردند و امروز همین جوانان و رزمندگان گنجینه ها و سرمایه های کشورند که باید به نحو احسن از آنها نگهداری و استفاده کرد.
وی در ادامه افزود: 8 سال دفاع مقدس تمامی ارزشهای دینی و اسلامی را که روحانیون و اندیشمندان به صورت تئوریک در مناسبتها و مساجد بازگو می کردند به صورت عملی بیان شد و می توان گفت دوران دفاع مقدس تمامی ارزشهای صدر اسلام را به صورت عملی احیا کرد.
وی با اشاره به اینکه حادثه بعد از انتخابات بزرگترین حادثه امنیتی بعد از جنگ تحمیلی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری مرجع تشخیص حق و باطل است و انگشت صبابه ایشان هر نقطه ای را نشان دهد آن طرف باطل است و باید طبق فرامین و رهنومدهای ایشان کشور را اداره کنیم و نباید بگذاریم تا حادثه صفین دوباره تکرار شود.
در ادامه این همایش بعد از اجرای گروه تواشیع هرمز شجاعی مهر به عنوان بسیجی فعال در عرصه هنر و تلویزیون از طرف فرماندهان و سرداران دفاع مقدس تقدیر و از جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران تجلیل شد.
به گزارش حیات، همایش شور پایداری پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی هنری کوثر تهران با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و سرداران دوران دفاع مقدس برگزار شد. این همایش به همت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 13 تهران، ناحیه بسیج شهید بهشتی، حوزه بسیج 195 شهید همت و 196 صداقت و بنیاد شهید منطقه 12 و 13 تهران  برگزار شد.
پایان پیام

هلال احمر ایران،خدمات نوینی را به جانبازان ارائه کرده است

 
 رییس جمعیت هلال احمر کشور:هلال احمر ایران،خدمات نوینی را به جانبازان ارائه کرده است

رییس جمعیت هلال احمر کشور:
هلال احمر ایران،خدمات نوینی را به جانبازان ارائه کرده است


خبرنگار: سید هادی کسایی زاده

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران خدمات نوینی را به جامعه ایثارگری و معلولان کشور ارائه کرده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، خاتمی صبح امروز در آغاز اولین همابش بین المللی توانبخشی هلال احمر ایران که در ساختمان صلح برگزار شد با بیان اینکه  نهضت صلیب سرخ و هلال احمر 150 سال قبل با شعار امداد و نجات جان انسان ها و حمایت از اسیب دیدگان بلایای طبیعی و غیر طبیعی آغاز شد اظهار داشت: هلال احمر ایران با بیش از 80 سال خرمت صادقانه و درخشان در جایگاهی قراردارد که خدمات خود را به کشورهای دیگر جهان می تواند ارائه کند.
وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین اهداف هلال احمر غیر از امداد و نجات، تامین خوراک و پوشاک برای حادثه دیدگان بلایا، برقراری سرپناه برای حادثه دیدگان و امادگی و پیشگیری از بلایا و حوادث بحث و مقوله توانبخشی از که بسیاری از کشورها به آن بی توجهی و بی مهری می کنند.
خاتمی با بیان اینکه معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر ایران با بیش از 47 سال سابقه درمان و توانبخشی امروز در بخش ساخت پروتز، آب درمانی، گفتار درمانی، تغذیه و... به توانمندی های علمی و پژوهشی دست یافته است اظهار داشت: توانبخشی هلال احمر ایران خدمات نوینی را به جامعه معلول و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس ارائه کرده است.
وی در ادامه افزود: امروز در تمامی استان های کشور مراکز توانبخشی هلال احمر به جامعه معلول و ایثارگران و عموم مردم خدمات خود را به نحو احسن ارائه می کند.
به گزارش حیات، اولین همایش بین المللی توانبخشی ایران با همکاری جمعیت هلال احمر ایران و کمیته صلیب سرخ جهانی با حضور بیش از 15 کشور جهان صبح امروز در ساختمان صلح تهران آغاز به کار کرد.

ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت موافقت مقام معظم رهبری مطرح می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس :
ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت موافقت مقام معظم رهبری مطرح می شود


خبرنگار: سید هادی کسایی زاده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت رفاه برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده شده که در صورت موافقت مقام معظم رهبری برای رای گیری به صحن علنی مجلس ارائه می شود.
هادی مقدسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه در طرح ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت رفاه و امور اجتماعی نباید شک کرد گفت: این طرح نهایی شده و همراه با دیگر نهادهای اجتماعی برای  ادغام با وزارتخانه ها در دستور کار مجلس قرارگرفته است.
وی در ادامه یادآور شد: طرح ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد که مقام معظم رهبری با این ادغام موافق باشند.
وی گفت: بنیاد شهید و امورایثارگران هم مانند سایر نهادهای تحت اختیار ریاست جمهوری پاسخگوی نمایندگان مجلس نبوده و بر اساس برنامه های خود فعالیت می کرده و همین امر موجب بروز اشکالات و شکایات بسیار از جانب ایثارگران بوده است.
مقدسی اظهار داشت: بر خلاف عقیده صاحبنظران مخالف این طرح باید عنوان کنم که با ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت رفاه ، تسهیلات و درخواست ها و ارائه خدمات به ایثارگران بیشتر از گذشته دنبال شده و شاهد ناراضایتی های موجود در جامعه ایثارگری نخواهیم بود.
پایان پیام