خبرگزاری فارس منتشر کرد
مصاحبه سید هادی کسایی زاده در خصوص اقدامات کمیته راهبردی کاهش تاثیر آلودگی هوا بر جانبازان شیمیایی...
برای دیدن خبر روی عکس را کلیک کنید...

متن مصاحبه در خبرگزاری هموطن سلام
متن مصاحبه کار شده در فاش نیوز
برخی از سینمای دفاع مقدس می ترسند
هیچ بندی از طرح خدمات رسانی به ایثارگران حذف نشده است
سید هادی کسایی زاده در مراسم استقبال از وزیر آموزش و پرورش
lسید هادی کسایی زاده در مراسم استقبال از وزیر آموزش و پرورش
بعد از بازگشت از همایش برزیل







دانشگاه 4 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است
دانشگاه 4 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است
پردیس شهدا در دانشگاه های کشور احداث می شود
خبرنگار: سید هادی کسایی زاده
معاونت فرهنگی ، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه در مدت انقلاب و دفاع مقدس و نهضت امام 4 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و جامعه دانشگاهی با تقدیم این آمار بالای شهید تلاش خود را در راستای پاسداری از انقلاب و اسلام را به اثبات رسانده است.
غلامرضا خواجه سروی صبح امروز (دوشنبه) در پنجاه و ششمین سالگرد واقعه 16 آذر که با حضور معاونان وزارت علوم و تشکل های دانشجویی برسر مزار دانشجویان شهید اعلام کرد: دانشگاه در کشور ما بیدار است و به همت دانشجویان، این نهاد می تواند گام موثری در راستای حفاظت از استقلال کشور و مبارزه با استکبار بردارد.
وی با اشاره به طرح پردیس شهدا در دانشگاه ها ادامه داد: این طرح در حال حاضر در 20 دانشگاه کشور درحال احداث است و این طرح به زودی در محل آستانه امام زاده عبدالله نیز اجرایی می شود.
با اعلام اینکه دانشگاه در مدت انقلاب و دفاع مقدس و نهضت امام 4 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است گفت: جامعه دانشگاهی با تقدیم این آمار بالای شهید تلاش خود در راستای پاسداری از انقلاب و اسلام را به اثبات رسانده است.
وی درخصوص روند پیشرفت طرح تدفین شهدا در دانشگاه ها اعلام کرد: تعداد بسیاری از دانشگاه های کشور برای اجرای طرح نام نویسی کردند و در برخی موارد پردیس را ساخته و منتظر اخذ مجوز و دریافت شهدا از مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هستند.
وی ادامه داد: این طرح با مستندسازی و نمادسازی از ایثار و اخلاص ، این صفت اخلاقی والا و شایسته را برای نسل هایی که جنگ را درک نکرده و نسل های بعدی، تداعی می کند.
وی با اشاره به طرح جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود ادامه داد: طرح کنگره سراسری شهدای دانشگاه به زودی در تمام دانشگاه های کشور برگزار می شود.
وی این اقدامات را وسیله مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و حماسه و گذشت، جنگ و جهاد معرفی کرد و خاطرنشان کرد: اولویت اصلی دولت جمهوری اسلامی درحال حاضر پرداختن به موضوعات فرهنگی به عنوان سرمایه ملی است.
وی با اشاره به کلام شهید مطهری گفت: ایران بدون اسلام و اسلام بدون ایران به جایی نمی رسد و این دو توامان معنادار می شود.
پایان پیام
وزارت علوم و یاد شهدای 16 آذر
گزارشگر: سید هادی کسایی زاده
ساعت 30/8 صبح روز 16 آذر ماه 1388 ؛
روزی که آدم ها در قالب رنگ ها بر سر چهار راه های پایتخت با نام دانشجو بر سر هم می زدند، در گورستان متروک امام زاه عبدالله شهر ری عده ای در حال شستشوی قبور شهدای 16 آذر بودند.
انگار سال ها بود که حتی شاخه گلی هم روی سنگ های شکسته قبور دانشجویان شهید گذاشته نشده بود در حالی که مسوولان برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر داشتند با گلایل های سفید ، سنگ های شکسته و فرسوده قبور 3 شهید دانشجو را از دید مردم و رسانه ها مخفی می کردند پیرمردی آمد و گفت: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
بغض گلویم را فشرده بود تا به حال این همه مظلومیت را یک جا ندیده بودم . با این که از حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم صبح اول وقت خوشحال شده بودم ولی تعداد جمعیت مرا نگران کرد.
هر چند که مسوولان وزارت علوم سعی کردند با به تاخیر انداختن مراسم بر تعداد جمعیت اضافه کنند ولی باز هم تعداد حاضران از 40 فراتر نرفت. تازه این 40 نفر هم اکثرا خبرنگار و عکاس و مسوولان پذیرایی بودند. در میان جمعیتی که همه برای عکس گرفتن و نشان دادن خود تقلا می کردند پیرمردی که موهای سپیدش را از پشت بسته بود آرام ارام جمعیت را کنار زد و چند شاخه گل سرخ روی قبور شهدای دانشجو گذاشت و چند دقیقه ای هم فاتحه فرستاد و رفت. آن زمان با خودم گفتم انگار فقط یک نفر به خاطر این شهیدان آمده بود...!
کیفیت و کمیت مراسم بزرگداشت شهدای 16 آذر امسال از حد یک تشکل دانشجویی هم کمتر بود در حالی که 2 معاون وزیر، مراسم را مدیریت می کردند. نه دود اسپندی ، نه خرمایی و نه دعایی... انگار همه آمده بودند پارک تا عکس یادگاری بگیرند. وقتی که این همه نامهربانی را در حق 3 شهید دانشجوی 16 آذر یک جا دیدم دیگر نمی توانستم از معاونان وزیر در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سوال کنم چون به نظرم تمام جواب ها را گرفته بودم.
جالب اینجا بود که معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به سوال من مبنی بر کمرنگ بودن مراسم گفت: این مراسم در حد مسوولان دولتی و ادارات وزارت علوم است !
ساعت ها از این جواب بهت زده بودم انگار ما همه از جمعیت نابینایان بودیم و نمی توانستیم مراسم را ببینیم.
البته معاونان وزیر لطف کردند و قول دادند که پس از گذشت 56 سال از شهادت شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا اقدام به ساخت مقبره و یادمان این شهدا کنند. این در حالی است که مسوولان وزارت علوم بارها در خواست کرده اند که شهدای گمنام دفاع مقدس را در دانشگاه های سراسر کشور دفن کنند و به نوعی این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنند.
پایان پیام
انجمن اولیا و مربیان حیات خلوت آموزش و پرورش نیست
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با سید هادی کسایی زاده :
انجمن اولیا و مربیان حیات خلوت آموزش و پرورش نیست
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در سازمان مرکزی انجمن اولیاء و مربیان گفت: انجمن اولیا و مربیان حیات خلوت آموزش و پرورش نیست.
فرشته حشمتیان از برگزاری مراسم روز ملی خانواده در روز 22 آذرماه خبرداد و افزود: امسال برای اولین بار جشن بزرگ روز خانواده با محوریت سازمان مرکزی اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در تالار وزارت کشور برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: در این مراسم توسط وزیر آموزش و پرورش از 14 خانواده به نیابت 14 معصوم به نمایندگی از خانواده های موفق تجلیل به عمل می آید.
وی گفت: در این مراسم برنامه های هنری، فرهنگی و سرگرمی به تناسب اعضای خانواده اجرا می شود که هدف از اجرای این برنامه های تبیین جایگاه خانواده در ایران و اعتقادات اسلامی است.
حشمتیان در ادامه افزود: انجمن اولیا و مربیان باید در تمامی مدارس حتی مدارس بزرگسال به صورت آگاهانه و پویا فعال باشند و این نیاز به حمایت خانواده ها و مسوولان دارد در حالی که امروز این نهاد مردمی در حاشیه قرار گرفته و به نوعی حیات خلوت آموزش و پرورش شده است.
وی گفت: با کارامدی و صداقتی که در وزیر آموزش و پرورش می بینیم امیدواریم برنامه های انجمن اولیا و مربیان به درستی اجرا شود.
به گزارش حیات، در مراسم روز ملی خانواده، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی اعم از وزارت کشور، شهرداری تهران، بهزیستی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، کمیته امداد، سازمان ملی جوانان و مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری مشارکت دارند.
قبول کنیم که رفتارهای پرخطر در کشور وجود دارد
قبول کنیم که رفتارهای پرخطر در کشور وجود دارد
توزیع رایگان سرنگ به معتادان ادامه دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که سطح فرهنگی جامعه به درجه آگاهی از مسائل سوء رفتارهای پر خطر رسیده است گفت: این در حالی است که باید قبول کنیم که رفتارهای پر خطر در کشور وجود دارد.
حسنی با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم باید آگاه شوند که بیماری هایی اعم از HIV، هپاتیت، عفونت ها و... از رفتار های پرخطر نشات می گیرد و باید این رفتار ها را به صورت کنترل شده در آوریم.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه مردم به درجه ای از رشد رسیده اند که می توانیم آنها را در تامین سلامتشان دخیل کنیم و در دانشگاه ها و مدارس به صورت کاملا تخصصی و شفاف فرهنگ سلامت را ارتقاء دهیم.
وی گفت: یکی از مهمترین عوامل سلامت، سلامت جنسی است که باید این موضوع به صورت کاملا شفاف برای مردم و به خصوص جوانان آموزش داده شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سرنگ مورد نیاز معتادان تامین می شود اظهار داشت: هم اکنون 18 مرکز درمان اعتیاد با متادون در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال هستند که 5 مرکز آن دولتی بوده و خدمات مورد نیاز معتادین اعم از سرنگ، کاندوم و... به صورت رایگان در این مراکز ارائه می شود.
پایان پیام
ایدز را از یاد نبرده ایم
وزیر بهداشت در گفتگو با سید هادی کسایی زاده:
ایدز را از یاد نبرده ایم
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اهمیت بیماری ایدز در کشور اظهار داشت: ایدز را از یاد نبرده ایم و این بیماری هم اکنون با روند کندی در کشور رو به پیشرفت است.
مرضیه وحید دستگردی با بیان این مطلب افزود: با وجود اینکه بیماری ایدز هیچگونه راه درمانی ندارد وزارت بهداشت تنها می تواند با اطلاع رسانی و آگاه سازی در پیشگیری از این بیماری اقدام کند.
گفتنی است، هم اکنون بیش از 20 هزار نفر از مردم ایران به ویروس ایدز مبتلا شده که براساس آمارهای وزارت بهداشت طی 20 سال گذشته روزانه سه ایرانی به ایدز مبتلا می شوند.
بنابراین گزارش 70 درصد مبتلایان به ایدز از طریق تزریق سرنگ های آلوده، 10 درصد از طریق روابط جنسی پرخطر و الباقی به صورت نامشخص به این ویروس مبتلا شدند.
پایان پیام
زنان قربانیان اصلی ایدز!
زنان قربانیان اصلی ایدز!
نویسنده: سید هادی کسایی زاده/ ادامه مطلب
زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس باید در کتب درسی منعکس شود
زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس باید در کتب درسی منعکس شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس باید در صحنه آموزش و پرورش و کتب درسی منعکس شود.
حمید رضا حاجی بابایی با بیان این که فرزندان شاهد و ایثارگر یادگاران عزیزترین انسان های تاریخ کشور ما هستند اظهار داشت : قطعا آموزش و پرورش برای تسهیل آموزش این عزیزان برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است تا خدمات رسانی بیشتری به این قشر از دانش آموزان انجام شود .
وی در ادامه افزود : تمامی کارشناسان و صاحب نظران وزارت آموزش و پرورش سازو کارها و برنامه های مرتبط با فرزندان ایثارگر و شهدا را در دست پیشگیری دارند تا پس از تبیین به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب و اجرایی شدن ارائه شود .
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بیش از 160 هزار دانش آموز فرزند ایثارگر هم اکنون از تسهیلات آموزش و پرورش در مدارس شاهد بی بهره اند اظهار داشت : یکی از برنامه های این وزارتخانه تعامل نزدیک با مجلس و بنیاد شهید و امور ایثارگران است تا بتوانیم این خلا را قانونی را هر چه زودتر برطرف کرده و در کنار آن آثار و زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس ودلاورمردیها و رشادت های ایثارگران را در صحنه آموزش و پرورش چه در کتب درسی و چه در مدارس شاهد باشیم.
پایان پیام
گزارش سید هادی کسایی زاده برترین گزارش ایدز در کمیته ایدز و رسانه سازمان ملل در ایران شد
گزارش سید هادی کسایی زاده برترین گزارش ایدز در کمیته ایدز و رسانه سازمان ملل در ایران شد

نخستین جلسه کمیته تخصصی ایدز و رسانه با حضور خبرنگاران اجتماعی رسانه ها در محل ساختمان UNODC برگزار شد.
نخستین جلسه کمیته تخصصی ایدز و رسانه با حضور خبرنگاران سرویس اجتماعی مطبوعات، خبرگزاریها، صدا و سیما و نشریات داخلی کشور در محل ساختمان UNODC برگزار شد.
در این جلسه خبرنگاران با توجه به تجربیات کارگاه 3 روزه ایدز و رسانه که در مهر ماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار شد گزارشات و مقالات خود را برای بررسی کارشناسان ارائه کردند.
بنا بر این گزارش دکتر حسین قندی استاد روزنامه نگاری با سابقه و خوش نام رسانه کشور پس از استماع تمامی گزارش ها و مقالات تولیدی خبرنگاران، گزارش خبرنگار خبرگزاری حیات با عنوان "ایدز تنها برای دیگران نیست" را به عنوان برترین و قوی ترین گزارش خبری معرفی کرد.
به گزارش حیات، هم اکنون با توجه به رشد صد در صدی قربانیان ایدز در جهان و همچنین افزایش آمار مبتلایان به ویروس HIV در ایران مهمترین دغدغه دفتر آسیب های اجتماعی سازمان ملل و وزارت بهداشت مقوله اطلاع رسانی صحیح به جامعه است.
مهر ماه سال جاری دفتر پیشگیری از ایدز سازمان ملل و وزارت بهداشت با دعوت از خبرنگاران تمامی مطبوعات، خبرگزاریها، صدا و سیما و نشریات اقدام به برگزاری کارگاه 3 روزه ای تحت عنوان ایدز و رسانه در شهر اصفهان کرد که در این کارگاه فشرده خبرنگاران با بیماری ایدز، بحرانهای موجود، روشهای پیشگیری، راه های اطلاع رسانی، تکنیک و تاکتیک های خبری آشنا شدند.
یکی از مهمترین دغدغه های خبرنگاران حاضر در این کارگاه موضوع سانسور خبری رسانه ها بود که مقرر شد تا کمیته ای تحت عنوان کمیته رسانه ای ایدز در دفتر سازمان ملل در ایران تشکیل شود تا وزارت بهداشت و نمایندگان سازمان ملل جدیدترین اطلاعات و روشهای پیشگیری از ایدز و اطلاع رسانی را به رسانه های داخلی منتقل کنند.
با این وجود مدیران مسوول و سردبیران رسانه ها به دلیل مشکلات امنیتی هیچ تمایلی به استفاده از واژه ها و کلمات غیر متعارف در بخش جلوگیری از شیوع ایدز نشان نداده که این مستلزم دخالت دولت، مجلس و نهادهای امنیتی است تا بتوان بسیار شفاف تر مردم را با مسائل مرتبط با شیوع ایدز آشنا کرد.
پایان پیام
مسوولیت مناسب سازی شهری بر عهده نظام مهندسی کشور است
مسوولیت مناسب سازی شهری بر عهده نظام مهندسی کشور است
حسن بیادی با بیان اینکه مناسب سازی شهری برای جانبازان و معلولین امری ضروری و واجب است اظهار داشت: تمامی موارد و مسائل مربوط به مناسب سازی شهری تحت نظارت و مسوولیت سازمان نظام مهندسی کشور است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه سازمان نظام مهندسی کشور هنوز نتوانسته است آنطور که باید و شاید در بحث نظارت بر مناسب سازی اماکن عمومی و شهری برای جانبازان و معلولان نظارت داشته باشد.
وی گفت: شهرداری تهران نمی تواند در امور مرتبط با نظام مهندسی شهری دخالت داشته باشد ولی هر زمانی که سازمان نظام مهندسی بخواهد در پروژه ای عمومی و شهری بحث مناسب سازی را رعایت کند شورای شهر و شهرداری همکاری های لازم را خواهند داشت.
بیادی در خصوص مکان یابی اموات تهران، توقیف روزنامه همشهری و افتتاح باغ موزه دفاع مقدس گفت: من را وارد جریان سازی های سیاسی و حاشیه ای نکنید.
پایان پیام
بسیجیان امروز از نخبگان دیروز سبقت گرفته اند
فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران:
بسیجیان امروز از نخبگان دیروز سبقت گرفته اند
بسیج نماد کار برای رضای خداست
خبرنگار: سید هادی کسایی زاده
فرمانده سپاه سید الشهدای تهران گفت: بسیجیان امروز ایران از بسیاری نخبگان دیروز سبقت گرفته و راه درست را انتخاب کرده اند.
سردار علی فضلی در یادواره 67 شهید کارگری شهر چهاردانگه که در سالن شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد با بیان اینکه نماد بسیج همچون نمادهای قرآنی مبانی است اظهار داشت: در قران کریم حضرت ابراهیم خلیل ا..، موسی کلیم ا..، یعقوب و ادریس پیامبر هر کدام برای امت خود نمادهایی را به ارمغان اورده اند و امروز در انقلاب شکوهمند اسلامی امام خمینی(ره) با تاسی از راه پیامبران و قرآن نمادی همچون نماد بسیج را بنیاد نهاد که نماد ایثار، فداکاری، گذشت و نماد کار برای رضای خداست.
وی با بیان اینکه بسیجیان دهه 80 با بسیجیان دهه 60 هیچگونه فرقی ندارند اظهار داشت: از بعد از جنگ تحمیلی هیچگونه میدانی برای آزمایش بسیجیان نسل امروز پیش نیامده بود ولی در ماجراهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری و هجوم دشمن توسط سلاحی به نام جنگ نرم به تکلیفشان به خوبی عمل کردند.
وی در ادامه افزود: بسیجیان امروز ما از خیلی از نخبگانی که روزی الگو بودند سبقت گرفتند و امنیت جامعه را به ام القرای اسلام تهران بزرگ برگرداندند.
وی در ادامه با اشاره به حملات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان و شهادت سردار شهید شوشتری و 41 شهید شیعه و سنی اظهار داشت: هنوز عطر و بوی شهدات در جامعه اسلامی ما جایگاه رفیع خودش را دارد.
سردار فضلی گفت: در وظیفه سپاه پاسداران بر 3 بخش تعریف می شود اول مبارزه با تهدید سخت که همان مبارزه با استکبار جهانی است، دوم مبارزه با تهدید نیمه سخت که نمونه آن را در حوادث بعد از انتخابات مشاهده کردید و سوم مبارزه با تهدید نرم که به فرموده رهبر معظم انقلاب جنگ نرم است. که نمونه ان اختلاف افکنی میان اقوام و مذاهب کشورمان است و شهید شوشتری برای احیای دین و جلوگیری از این جنگ به شهادت رسید.
پایان پیام
تولید خودروی جانبازان به صورت انبوه مقرون به صرفه است
مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در گفتگو با سید هادی کسایی زاده:
تولید خودروی جانبازان به صورت انبوه مقرون به صرفه است
مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به تجهیز خودروی ویژه جانبازان با یک میلیون تومان هزینه گفت : این مبلغ برای شخص جانباز ومعلول بسیار گران است و در صورت تولید خودروی ویژه جانبازان به صورت انبوه این هزینه کم می شود.
هاشم یکه زارع با بیان اینکه در سالهای گذشته برخی از خودروساز ها اقدام به تولید خودروی ویژه جانبازان و معلولین کردند اظهار داشت: از عاقبت ساخت این خودروها شواهدی در دست نیست ولی آنچه مسلم است بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی تا زمانی که اعتبارات لازم را برای خودرو ساز تامین نکنند خودرویی ویژه جانبازان و معلولین ساخته نمی شود.
وی در ادامه افزود: هم اکنون خودروهای کلاس کوچک (پراید، پیکان، پژو و...) ساخت داخل بر اساس نوع معلولیت و جانبازی اعم از قطع یک پا، قطع دو پا و قطع دست تنها با استفاده از برخی تجهیزات طراحی شده می توانند با مبلغی حدود یک میلیون تومان به خودروی ویژه جانبازان و معلولین تبدیل شوند.
کارشناس صنایع خودروسازی ایران با اشاره به اینکه هیچ خودروسازی در جهان اقدام به ساخت خودروی ویژه معلولین نمی کند اظهار داشت: در تمامی کشورهای جهان بخش خصوصی وارد حوزه طراحی و ساخت قطعات ویژه معلولان شده و بعد از تحویل خودرو از خودرو ساز اقدام به نصب تجهیزات مخصوص معلولین می کنند که این هم بنا به سفارش انجمن ها و سازمان های حمایت از معلولین است.
یکه زارع اظهار داشت: اینکه خود جانبازان و معلولین با یک میلیون یا دو میلیون تومان هزینه کردن به کارخانجات خودرو سازی برای سفارش خودروی ویژه خود اقدام کنند امکان پذیر نیست چرا که خودروی ویژه معلولین در صورتی با کمترین هزینه طراحی و تجهیز می شود که به صورت تولید انبوه ساخته شود لذا به صورت تکی مبلغ تمام شده برای شخص جانباز ومعلول بسیار گران محاسبه می شود.
کارشناس صنعت خودروسازی با بیان اینکه چند شرکت خصوصی می توانند مسئولیت خودروهای ویژه معلولین و جانبازان را بر عهده داشته باشند اظهار داشت: این شرکتها می توانند با دریافت سفارشات متعدد از سازمانهای حمایتی مانند بنیاد شهید، بهزیستی و کمیته امداد خودروهای مورد نیاز خود را به صورت انبوه تحویل گرفته و با کمترین هزینه آنها را تجهیز و در اختیار جامعه ایثارگر و معلول قرار دهند که در این صورت از تخفیف شرکتهای خودروساز نیز بهره مند خواهند شد.
مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در خصوص بالا بردن استاندارد های خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو گفت: ما هر چقدر هم استاندارهای "یورو" زیست محیطی خودروها را بالا ببریم فرقی به حال آلودگی هوا نمی کند زیرا تا زمانی که سوخت موجود کشور استاندارد نباشد آلودگی همچنان وجود دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون استاندارد گازوئیل ساخت پالایشگاه های ایران 10 برابر بیشتر از استاندارد های بین المللی است که این در نوع خود فاجعه است و می تواند تمام سیستم سوخت رسانی موتور را دچار مشکل کند.
یکه زارع گفت: وقتی که استاندارد خودرویی از یورو 2 به یورو 5 ارتقاء می یابد طبعا قیمت ان نیز افزایش می یابد و فشار اقتصادی زیادی به مصرف کننده وارد می شود در حالی که با وجود سوخت غیر استاندارد موجود در کشور هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی هوا نشده است.
پایان پیام
روزانه 3 ایرانی ایدز می گیرند
بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت؛
روزانه 3 ایرانی ایدز می گیرند
70درصد مبتلایان به ایدز را معتادان تشکیل می دهند
گزارش سید هادی کسایی زاده


در دنیای خبرنگاری اتفاقات و اخباری