غیر قابل انتشار

"سازمان زندانها پالیزدار را آزاد نکرد"

پس از اتمام جلسه شورای اجتماعی فرهنگی وزارت کشور در هفته گذشته در مورد برخی از مسائل روز با آقای اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشور گفتگویی انجام دادم ولی خبرگزاری این گفتگو را منتشر نکرد...

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه سازمان زندانها نمی تواند به متهمان مرخصی یا آزادی مشروط بدهد گفت: این سازمان بر اساس قانون می تواند در صورت متنبه شدن زندانی پیشنهاد مرخصی یا آزادی مشروط زندانی را به دستگاه قضائی ارائه دهد.

غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با (خودم) در پاسخ به این پرسش که بسیاری از زندانیان از ارائه خدمات در زندان قزالحصار نسبت به زندان اوین ناراضی هستند گفت: زندان اوین بازداشتگاه است و در سیاستهای سازمان زندانها دیده شده است که زندانیان در انتظار محاکمه باید در بازداشتگاههای موقت نگهداری شده و خدمات و تسهیلات بهتری نسبت به زندانیانی که حکم آنان صادر شده ارائه شود.

وی افزود: زندان قزلحصار بازداشتگاه نبوده و زندانیانی که حکم آنان قطعی شده برای گذراندن محکومیت خود به این زندان منتقل می شوند.

رئیس سازمان زندانها در پاسخ به این پرسش که سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشته اند که سازمان زندانها می تواند در مورد آقای پالیزدار در صورت متنبه شدن مرخصی یا حکم آزادی بدهد گفت: در قانون سازمان زندانها این چنین نوشته شده است که سازمان زندانها اگر تشخیص دهد زندانی در مدت محکومیت خود متنبه شده باشد و یک دوم مجازاتش را تحمل کرده باشد سازمان زندانها می توان پیشنهاد مرخصی یا آزادی مشروط زندانی را به دستگاه قضائی ارائه دهد.

اسماعیلی اظهار داشت: من در مورد جزئیات پرونده پالیزدار حضور ذهن ندارم ولی اینکه بگویند سازمان زندانها به پالیزدار مرخصی داده این اشتباه است.